Imagin va captar 500.000 nous clients l'any passat. L'ofensiva hipotecària posada en marxa pel banc digital de CaixaBank el 2022 ha estat darrere d'aquestes xifres. I és que l'entitat va començar a vendre hipoteques per primera vegada en el segon semestre de l'any, moment en què es va afegir al pla d'habitatge de la Comunitat de Madrid i amb què ofereix fins i tot 95% de finançament als menors de 35 anys.

A més, no ha disparat el preu de la hipoteca fixa com sí que han fet els seus competidors, el que fa que encara avui ofereixi el préstec més competitiu del mercat amb una TAE de poc més del 3% davant el 5% que voreja la seva matriu, per exemple. Del seu costat també, la captació de nòmines, on Imagin posarà el focus aquest any regalant fins a 200 euros als clients que domiciliïn els seus ingressos per primera vegada.

CaixaBank va rellançar Imagin a l'estiu de 2020, canviant el seu nom (abans era Imaginbank), el seu logo i la seva oferta, deixant de ser una app mòbil per convertir-se en una plataforma de serveis bancaris i no bancaris, enfocada en el públic més jove del banc. Durant el seu primer any, després del rellançament de la marca, van entrar al banc digital més d'un milió de nous clients, ja que va tancar el 2021 amb 3,7 milions davant els 2,6 milions de l'any anterior.

Aquesta forta entrada es va deure, entre altres motius, a la fusió de la seva matriu (CaixaBank) amb Bankia. La integració d'aquestes dues entitats va fer que el grup bancari segmentés els clients i derivés Imagin als més joves o digitals. Però el passat 2022, l'entitat tornava a captar un altre mig milió més, fins als 4,2 milions de clients. Un augment va estar recolzat per l'ampliació dels productes financers que ofereix, concretament pel llançament d'hipoteques, assegurances i fons d'inversió, que fins ara no tenia al catàleg.

Les hipoteques per a joves han estat les que més èxit han tingut al banc. El mes de setembre passat, Caixabank, a través d'Imagin, juntament amb Banc Santander i Ibercaja, van arribar a un acord amb la Comunitat de Madrid per a vendre hipoteques a joves de fins i tot de 35 anys amb fins i tot 95% de finançament.

Cada banc va rebre 6 milions d'euros com a fons de garantia per avalar-les, la qual cosa fa que per exemple Imagin aporti el 80% del finançament al client i la Comunitat Madrid l'altre 15% restant amb l'objectiu de facilitar la compra d'un habitatge a aquells que no compten amb prou estalvis, però tenen solvència econòmica.

D'altra banda, Imagin ha estat el banc que menys ha apujat el preu de la hipoteca fixa -l'única que ofereix- entre els seus competidors, ja que la gran banca, la mitjana i els digitals, han disparat els seus preus al caliu de les pujades de tipus. Així, l'entitat ofereix actualment un 3,17% TAE per una hipoteca a 25 anys a aquells que portin la seva nòmina al banc, als quals a més ofereix fins i tot 90% de finançament i un 3,93% TAE a què no es vinculen, és a dir, els que no domicilien els seus ingressos.

Una oferta molt més competitiva que l'ofereix la seva matriu, CaixaBank, l'interès de la qual per a una hipoteca fixa a 20 o 30 anys és del 4,7% si és bonificada i del 4,9% si és sense bonificar. Un altre banc 100% digital, Openbank – del Santander- que és competidor directe d'Imagin ofereix interessos d'entre el 3,25% i 3,55% en les seves hipoteques fixes, per sobre del català.

Imagin es proposa de captar uns altres 600.000 clients

En aquest context, Imagin s'ha proposat de captar uns altres 600.000 clients més, fins a assolir els 4,7 milions. Encara que per a això es donarà dos anys, fins i tot finals de 2024, segons revela la seva matriu a l'informe financer anual. Per aconseguir-ho se centrarà, entre altres coses, a captar nòmines. De fet, acaba de posar en marxa una nova campanya amb la qual regala fins a 200 euros als nous clients que portin els seus ingressos al banc.

Imagin s'ha afegit a la "guerra" per captar nòmines amb comptes remunerats o regalant efectiu, en la qual també participen Santander, Sabadell, BBVA, CaixaBank o Ibercaja. En el seu cas, oferint 50 euros a les persones que domiciliïn la seva nòmina durant el primer trimestre de l'any si es tracta d'ingressos inferiors a 1.000 euros, o 200 euros en el cas que la nòmina superi aquesta quantitat.

L'entitat explica que del total de clients adults que hi ha a Imagin (també tenen ImaginKids per a nens de 0 a 11 anys i imaginTeens per a adolescents de 12 a 17 anys) un 46,7% tenen la seva nòmina domiciliada i destaquen que l'últim any, la quota de nòmines entre els clients d'entre 25 i 34 anys va augmentar un 2,1% i entre els menors de 25 anys, un 6,7%.