La cadena d'alineadors dentals Impress ha tancat una ronda de finançament de 110 milions d'euros que ha comptat amb la participació de Trinity Capital Inc (Trinity), CareCapital, LBO France i TA Ventures. Segons ha informat el negoci, el capital permetrà "reforçar la seva posició com la cadena més gran d'ortodòncia d'Europa i una de les principals empreses de tecnologia sanitària del continent per ingressos". A través d'un comunicat, des d'Impress han agregat que aquesta injecció de capital servirà per "donar suport a l'expansió i la missió de fer accessible a tot Europa una ortodòncia d'alta qualitat i amb orientació mèdica".
En aquest sentit, Impress planeja utilitzar aquest finançament per ampliar la seva presència amb noves clíniques i amb l'entrada en "mercats potencials". Entre els plans del negoci es troba obrir més de 20 clíniques al llarg de 2025. De fet, amb la recent adquisició de DrSmile, la companyia ja ha ampliat les seves operacions en mercats com Alemanya, França, els Països Baixos i Suècia. A més, amb aquesta ronda Impress millora la seva liquiditat, "permetent a l'empresa assegurar un creixement sostenible i rendible".
"Amb aquesta ronda de finançament, Impress ha reforçat la seva posició com la cadena d'ortodòncia número 1 d'Europa, amb un enfocament prioritari en la digitalització. El nostre model de negoci, amb R+D propis, ha demostrat ser resistent i escalable. Aquesta inversió ens permet consolidar el nostre lideratge a Europa i impulsar la nostra visió d'una ortodòncia innovadora i centrada en el pacient", ha declarat Khaled Kasem, director d'Ortodòncia i cofundador d'Impress.
Respecte a l'R+D i la innovació, dos punts característics de la firma, apunten que "el model d'Impress està construït per a l'èxit a llarg termini, centrant-se en tractaments d'ortodòncia eficaços i supervisats mèdicament en tots els casos. Amb aquest últim finançament, estem preparats per arribar a encara més pacients a tot Europa i oferir la confiança d'un somriure sa i bonic", ha conclòs Kasem.
Creixement internacional
Impress va adquirir fa poc més d'un mes al seu principal rival, DrSmile, per crear "el grup d'ortodòncia més gran d'Europa". L'empresa amb seu a Barcelona va arribar a un acord amb el grup Straumann per absorbir DrSmile, també especialitzada en l'ortodòncia invisible. Amb aquest moviment, les operacions es realitzaran a partir d'ara sota la marca Impress. L'objectiu de la cadena catalana és ampliar la seva presència geogràfica, aprofitant la presència de DrSmile en països com Alemanya, França, els Països Baixos i Suècia, i refermar-se en els punts on ja es troben presents. Més enllà del creixement territorial, la nova companyia vol apostar per l'R+D al sector de l'ortodòncia i en la innovació tecnològica.