Inditex guanya 4.449 milions d'euros en els nou primers mesos del seu any fiscal (de l'1 de febrer de 2024 al 31 d'octubre de 2024), la qual cosa suposa un increment del 8,45% respecte dels 4.102 milions reportats entre febrer i octubre de 2023. Els resultats compleixen les expectatives despertades entre els analistes de l'empresa. El grup que aglutina marques com Zara, Pull&Bear o Massimo Dutti ha anunciat aquest dimecres que les vendes en el període van pujar un 7,1%, fins als 27.422 milions d'euros, en tant que l'ebitda o resultat operatiu es va incrementar un 7,2 % en el mateix període, fins a 7.967 milions, segons un comunicat remès aquest dimecres a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

L'empresa cotitzada espanyola més gran de l'Ibex-35 va guanyar 1.681 milions només en el tercer trimestre, un 10,5% més en taxa interanual. El marge brut d'Inditex va augmentar un 7,2% en 9 mesos, fins a 16.291 milions d'euros, i es va situar en el 59,4% de les vendes, la qual cosa significa 4 punts bàsics més respecte als del mateix període de 2023. El valor ha estat aquests dies molt actiu, en espera d'uns bons resultats.

El consorci de moda gallec fundat per Amancio Ortega manté una "forta generació" de fons i la reinversió en el negoci, amb una posició financera neta que va créixer un 3% en el període, 1.824 milions d'euros (11.480 milions el 2023). Des de febrer i fins a final d'octubre -el seu any fiscal- ha seguit ampliant la seva presència internacional, amb l'entrada a 45 mercats (214 mercats en total) i una xarxa mundial de 5.659 botigues.

Presencial i en línia

De l'1 de novembre i el 9 de desembre -fora del període reportat de beneficis-, el grup tèxtil creix un 9% en comparació amb el mateix període de 2023. També preveu un creixement de l'espai en botiga brut anual en el període 2024-26 del voltant del 5%, en conjunció amb una "forta evolució" de les vendes en línia. Així, ha ressaltat que "les nostres prioritats són la millora contínua de la nostra proposta de moda; l'optimització de l'experiència de client; l'avenç en la sostenibilitat; i la preservació del talent i el compromís de les nostres persones. Mantenir aquestes prioritats impulsarà el creixement a llarg termini".

Inditex ha estimat unes inversions ordinàries del voltant de 1.800 milions per al tancament d'any i n'ha recordat també el seu pla d'expansió logística 2024-2025 amb un programa d'inversions extraordinari centrat en l'expansió del negoci i amb 900 milions per incrementar la capacitat logística a cada un dels exercicis citats. En la seva proposta de moda, Inditex reforçarà les iniciatives comercials de tots els seus formats de la campanya de tardor-hivern, com Zara Woman Metropolis, Zara Man Edition, Zara Kids Studio, Massimo Dutti Midnight Allure, Pull&Bear Not Just a DJ, Bershka Series, Stradivarius Movement of Autumn o Oysho Apres Ski