Inditex bat rècords. El gegant de moda va guanyar 5.866 milions d'euros al seu exercici fiscal de 2024 (tancat el 31 de gener de 2025), el que representa un 9% interanual més i li permet encadenar el seu tercer any consecutiu de resultats rècord. Les vendes també van ser rècord en assolir els 38.632 milions d'euros, un 7,5% més sobre 2023, amb una evolució "molt satisfactòria" tant en botiga com al canal en línia. Les vendes a tipus de canvi constant van créixer un 10,5%.
Així, el grup tèxtil gallec torna a registrar resultats rècord, en línia amb el consens dels analistes, encara que més moderats en el seu ritme de creixement. Des que va esclatar la pandèmia ara fa cinc anys, aquesta és la primera ocasió en què la propietària de Zara i d'altres marques com Massimo Dutti, Bershka o Stradivarius no tanca l'exercici fiscal amb avanços de dos dígits tant en guanys nets com en ingressos. De fet, es tracta de la menor alça en beneficis i vendes des de 2020, any de la pandèmia. El 2021, va tancar amb un creixement del benefici del 193% i del 36% en facturació, seguit de 2022 (+27% en benefici i +17,5% en vendes) i de 2023 (+30,3% en benefici i +10,4% en ingressos).
El resultat operatiu (ebitda) va créixer un 8,9%, fins als 10.728 milions d'euros, i el resultat net d'explotació (Ebit) un 11%, fins a 7.554 milions d'euros. El marge brut es va situar en 22.343 milions d'euros el 2024, un 7,6% superior al de 2023, i representa el 57,8% de les vendes, segons ha informat la companyia, que ha destacat que el control de les despeses operatives ha estat rigorós. Les despeses d'explotació han augmentat un 6,5% sobre 2023, per sota del creixement de les vendes.
Increment del dividend del 9%
El consell d'administració proposarà a la junta general d'accionistes un increment del dividend del 9% per a l'exercici 2025, fins a 1,68 euros per acció, integrat per un dividend ordinari d'1,13 euros i un dividend extraordinari de 0,55 euros per acció. El dividend es compon de dos pagaments iguals: el 2 de maig de 2025 un pagament de 0,84 euros per acció, corresponent al dividend ordinari, i el 3 de novembre de 2025 un altre pagament de 0,84 euros per acció (0,29 euros ordinari més 0,55 euros extraordinari).
"Les excel·lents dades de vendes i benefici mostren la solidesa del creixement rendible del grup Inditex, basat en la qualitat de l'oferta comercial de tots els nostres formats, l'eficiència en totes les operacions i la innovació constant amb què els nostres equips impulsen un model de negoci que continua mostrant la seva ambició i fortalesa quan es compleixen 50 anys de l'obertura de la nostra primera botiga", ha destacat el conseller delegat d'Inditex, Óscar García Maceiras.

Inditex compta amb 5.563 botigues a 214 mercats
La companyia ha destacat que les vendes en botiga van augmentar un 5,9% al seu exercici fiscal de 2024, la qual cosa reflecteix l'augment del trànsit comercial i la seva creixent productivitat. Aquest "fort" creixement s'ha assolit, segons la firma, amb un 2% més d'espai comercial i un 2,3% menys de botigues que el 2023. El 2024 l'espai brut va augmentar un 5,8%. Inditex va obrir botigues a 47 mercats el 2024, exercici en el qual va obrir les seves primeres botigues a l'Uzbekistan i es va mantenir molt actiu en els projectes d'optimització d'establiments (257 obertures, 254 reformes que inclouen 121 ampliacions i 386 absorcions). Al tancament de l'any 2024, Inditex operava 5.563 botigues. Per la seva part, les vendes en línia també van créixer "satisfactòriament", un 12%, assolint els 10.163 milions d'euros.
De cara a aquest any, la companyia ha destacat que les col·leccions primavera/estiu 2025 han estat ben rebudes pels seus clients. Així, les vendes en botiga i en línia a tipus de canvi constant, ajustades per l'efecte calendari a causa de l'any de traspàs de 2024, van augmentar un 4% entre l'1 de febrer i el 10 de març de 2025 en comparació amb el mateix període el 2024.
Pla d'expansió logística
D'altra banda, Inditex, amb presència a 214 mercats, assenyala que gaudeix d'una baixa quota de mercat en un sector que continua estant molt fragmentat. "Allà és on resideix l'oportunitat de creixement a llarg termini. El nostre objectiu és aprofitar l'important creixement del negoci observat en els últims anys amb el llançament d'una sèrie d'iniciatives", ha indicat la firma, que ressalta la contínua optimització de les botigues i espera que això generi una productivitat més gran en els establiments.
Així, el creixement de l'espai brut anual en el període 2025-2026 s'estima al voltant del 5%. Inditex espera una contribució positiva de l'espai a la venda anual en aquest període, acompanyat d'una "forta" venda online. Durant el pròxim any, la companyia està planificant inversions que generaran eficiències i augmentaran la diferenciació competitiva del grup.
"Estimem unes inversions ordinàries del voltant de 1.800 milions d'euros en 2025. Aquestes inversions es dedicaran principalment a l'optimització del nostre espai comercial, la seva integració tecnològica i la millora de les nostres plataformes en línia", ha assenyalat el gegant de moda, que assegura que el seu pla d'expansió logística per al 2024 i el 2025 segueix segons el previst. Aquest programa d'inversions extraordinari de dos anys centrat en l'expansió del negoci destina 900 milions d'euros per incrementar la capacitat logística a cada un dels exercicis 2024 i 2025.