Inditex reforçarà la seva estructura logística a Espanya amb inversions de 1.800 milions d'euros. El pla del gegant de la moda passa per utilitzar part dels beneficis rècord aconseguits el 2023 per ampliar la xarxa de magatzems des d'on distribueix els seus productes a la resta del món, amb la creació de tres nous centres repartits en dos territoris.
"Davant de les importants oportunitats de creixement futur, Inditex té previst un pla d'expansió logística el 2024 i el 2025", explica la multinacional. Es tracta d'un programa d'inversions extraordinari de dos anys centrat en l'expansió del negoci. Per a això, destinarà 900 milions d'euros per incrementar la capacitat logística a cada un dels exercicis 2024 i 2025. La companyia destaca que les inversions "compleixen els més estrictes estàndards de sostenibilitat i inclouen la tecnologia més avançada".
D'aquesta manera, la propietària de Zara té previst obrir un nou centre de distribució a Saragossa, amb una extensió de 286.000 metres quadrats per emmagatzemar les peces de Zara. En aquest sentit, la companyia ha destacat que el futur centre logístic Saragossa II aspira a ser "un referent mundial en matèria de tecnologia i sostenibilitat".
Dos nous centres a la Comunitat Valenciana
També obrirà un nou magatzem de productes de Bershka a la Comunitat Valenciana, que tindrà una extensió de 116.000 metres quadrats. A més, allà posarà en marxa un altre centre de distribució de 141.000 metres quadrats per a Tempe, la societat del grup especialitzada en el disseny, fabricació i distribució del calçat i complements per a les seves marques.
Més enllà d'Espanya, Inditex té prevista la creació d'un centre de distribució de Zara a Lelystad (Països Baixos), amb una superfície de 123.000 metres quadrats. La majoria dels esmentats projectes iniciaran ja el seu funcionament en la segona meitat de 2025. L'objectiu d'aquest pla logístic extraordinari, assenyala la companyia, és reforçar les capacitats d'Inditex per emprendre les fortes oportunitats de creixement a mitjà i llarg termini a nivell global.
Es tracta d'una estratègia de reforç davant de les perspectives de creixement. L'empresa continua veient un alt potencial de creixement, després de batre rècord de vendes amb 35.947 milions d'euros, un 10% més. Per als dos propers anys, Óscar García Maceiras, conseller delegat del grup, ha comunicat durant una trucada amb analistes que la previsió d'Inditex quant al creixement de l'espai brut anual, serà del 5% per al període 2024-26.
Inditex obrirà 50 botigues en la seva tornada a Ucraïna aquest any
Inditex va tancar el 2023 amb 192 obertures de botigues a 41 mercats, 231 reformes que van incloure 84 ampliacions, i 315 tancaments. En total, el grup va finalitzar l'any amb 5.692 botigues operatives. Respecte a Ucraïna, país del que va sortir després de la invasió de Rússia fa ja més de dos anys, la companyia té previst tornar al territori amb la reobertura de 50 botigues al llarg de 2024. Les operacions d'Inditex a Rússia, el que fos el seu segon mercat més gran, continuen inactives després de vendre el negoci l'any passat a Daher.
Així mateix, la multinacional ja ha obert les seves primeres botigues a l'Uzbekistan i, en botiga física, Zara arribarà a noves localitzacions (Zara Palazzo Verospi Roma, Hamburg-Überseequartier, The Grove-Los Angeles i Caesars Palace-Las Vegas) al llarg de 2024. Inditex també realitzarà ampliacions i reformes importants en algunes de les seves botigues més emblemàtiques com Zara Corso Vittorio Emanuele Milan i Zara Nanjing Road Shanghai.
L'empresa d'Amancio Ortega compta amb presència a 213 mercats, amb una baixa quota en cada un d'ells i en un sector altament fragmentat, per la qual cosa encara veu "fortes oportunitats de creixement". A més de l'esforç logístic, la companyia continua treballant en el procés d'optimització de les botigues,
D'altra banda, Inditex prepara un projecte per millorar l'experiència de client online, amb un 'live streaming' (transmissió en directe) setmanal als Estats Units, on manté oberts 30 projectes per continuar creixent, i el Regne Unit. Inditex espera "una contribució positiva de l'espai a la venda anual" el 2024, en conjunció amb una forta evolució de les vendes online.