La multinacional espanyola Inditex, propietària de marques com Zara, Stradivarius, Zara Home o Bershka, continua millorant la seva rendibilitat, ja que amb unes vendes que creix un 7,2% obté un benefici del 10,1%, segons ha informat aquest dimecres la tèxtil gallega. Això ha permès que el marge brut (vendes menys costos) del grup en el semestre hagi augmentat un 7,5%, fins a 10.541 milions, el que suposa una ràtio del 58,3% de les vendes (19 punts bàsics més respecte al mateix període de 2023).

Així, obté un benefici net de 2.768 milions d'euros, un 10,1% més respecte al mateix període d'un any abans. Per a això, ha venut 18.065 milions d'euros, amb una evolució del canal on line "molt satisfactòria" -com ressalten en la companyia que presideix Marta Ortega, i "positiva" en tots els formats, mentre que les vendes a tipus de canvi constant van créixer un 10,2%.

No obstant això, en la segona part d'aquest semestre fiscal, els guanys s'alenteixen, perquè amb unes xifres una mica rebaixades per les vendes del segon trimestre. Així, entre maig i juliol, va guanyar 1.474 milions, un 9,6% més que en el mateix període de 2023 (129 milions més), encara que per sota de febrer a maig, col·locant-se per sota del 10,1% del conjunt del semestre, segons els comptes presentats aquest dimecres a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Les vendes entre maig i juliol van ascendir a 9.910 milions d'euros (670 milions més que en el segon trimestres de 2023), amb un increment a un dígit en taxa interanual (7,25%) per primera vegada des de 2020.

Tornant al conjunt del semestre, el resultat brut d'explotació o ebitda (Interest Taxes Depreciation and Amortization en anglès, que suposa el benefici abans de restar els interessos del deute, els impostos i les depreciacions per deteriorament), augmento un 8,1%, fins a 5.040 milions d'euros, mentre que el resultat net d'explotació (ebit) es va elevar en el primer semestre fiscal de l'empresa va créixer un 11,9%, fins a 3.541 milions d'euros. Cosa que va permetre un resultat abans d'impostos un 10,6%, 3.598 milions d'euros.

Canal digital

"El disseny i la qualitat de la nostra proposta de moda i l'experiència que oferim als nostres clients són, juntament amb l'eficiència i la creixent sostenibilitat de les nostres operacions, les claus de la solidesa d'aquests resultats. El nostre model totalment integrat continua generant oportunitats de creixement rendible en tots els conceptes, regions i canals", ha destacat el conseller delegat d'Inditex, Oscar García Maceiras.

La companyia ha subratllat a més que les col·leccions de la campanya de tardor/hivern han estat "molt ben rebudes" pels seus clients. Així, les vendes en tenda i 'digital' a tipus de canvi constant entre l'1 d'agost i el 8 de setembre de 2024 han crescut un 11% respecte al mateix període de 2023.

En el comunicat al regulador borsari, els directius de la multinacional ressalten que els seus resultats continuen mostrant un "fort acompliment operatiu, basat en la creativitat dels seus equips i la bona execució del seu model de negoci integrat de botiga i en línia".

La multinacional gallega subratlla el seu "bon acompliment operatiu", reflectit en una "forta generació de fons". El dividend final de l'exercici 2023 (0,77 euros per acció) es pagarà el 4 de novembre de 2024. El grup ha avançat que les vendes en tenda i en línia a tipus de canvi constant entre l'1 d'agost i el 8 de setembre d'aquest any van pujar un 11% respecte al mateix període de 2023.

Canvis en la Direcció

D'altra banda, el consell d'administració d'Inditex, prèvia proposta de la comissió de Nomenaments, ha aprovat la incorporació al seu comitè de Direcció dels directors de Bershka i de Stradivarius. En concret, Antonio Flórez de la Fuente -director de Bershka des de 2018 i en la companyia des de 1991- i de Jordi Triquell Valls -director de Stradivarius des que la marca va passar a formar part del Grup en 1999- s'afegiran a l'equip de Direcció d'Inditex.