Indra es recupera de la caiguda de l'acció que va tenir després de la compra d'Hispasat per 725 milions d'euros el passat 31 de gener. Els seus títols cotitzen ja els preus del moment de la caiguda i la capitalització borsària supera ja els 3.287 milions.

L'últim dia de gener, just abans de conèixer-se que havia adquirit la companyia satel·litària de mans de Redeia, l'acció d'Indra estava a 18,55 euros, un preu que va començar a caure fins als 16,10 euros als quals va arribar el 7 de febrer per tornar a pujar fins a obrir aquest dijous a 18,59 euros, recull EFE.

Indra va comprar el 89,68% de l'operador i proveïdor de serveis per satèl·lit Hispasat a Redeia Corporació per un total de 725 milions, segons li ho va comunicar a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) el passat 31 de gener.

Malgrat aquestes caigudes en borsa, la tecnològica espanyola pertany a un sector que "està clarament de moda" com a conseqüència de l'increment de la despesa militar que els països de la Unió Europea emprendran arran dels suggeriments llançats en aquesta direcciópel president dels EUA, Donald Trump, per reforçar la seguretat en l'actual context geopolític mundial.

Des de començament d'any el preu de l'acció d'Indra ha pujat més d'un 9%, alguna cosa menys que ho han fet a Europa empreses com la italiana Leonardo, el valor del qual s'ha incrementat en un 30%; Thales, amb un 20%, o fins i tot el propi Ibex-35, que ha pujat entorn d'un 13%, ha explicat a EFE Antonio Castelo, analista de iBroker.

En un any "molt bo", Indra ha pujat, però menys que l'Ibex-35 i les empreses del seu sector.

Això ho interpreta, primerament, per la compra d'Hispasat, que el mercat el va castigar amb baixades, i després que els inversors internacionals no són partidaris de les ingerències del govern en les empreses.

Indra va canviar de president al gener i va elegir Ángel Escribano, que va substituir Marc Murtra, que va passar a presidir Telefónica.