Indra ha informat aquest dimecres que ha tancat amb el Ministeri de Defensa de Polònia un dels contractes de radars terrestres més grans licitats a Europa aquest any, en el qual implantarà fins a 15 sistemes transportables per a control de trànsit aeri militar i dual en bases aèries al llarg del territori nacional, informa Europa Press. El preu de la licitació, informa Reuters, serà de 256 milions d'euros, l'equivalent a 1.100 milions de slotis polonesos.
En un comunicat, l'empresa assenyala que amb aquest contracte contribueix "a reforçar l'operativitat de la Força Aèria d'un país que en aquest moment juga un paper clau en la defensa del continent".
L'acord firmat amb l'Agència d'Armament de Polònia preveu el lliurament dels vuit primers sistemes fins a 2028, amb una extensió opcional de set sistemes addicionals fins a 2031, assenyala Indra.
Per fer-se amb ell, Indra explica que ha competit amb les empreses internacionals més importants del sector, "demostrant, una vegada més, la seva posició com un dels principals subministradors globals de radars militars, civils i d'ús dual, i la seva capacitat per respondre a les necessitats dels exèrcits més moderns".
La posició 3D d'aeronaus
Al detall, Indra explica que el radar primari que l'empresa implantarà en les bases poloneses compleix els exigents requisits de la Força Aèria Polonesa i ofereix unes prestacions de màxim nivell pel que fa a determinació de la posició 3D i trajectòria de les aeronaus es refereix, "fins i tot sota les condicions d'operació més difícils".
Així mateix, per la seva capacitat per integrar la informació del radar 'amic-enemic' (IFF) associat, la qual cosa li permet discriminar les aeronaus pròpies i aliades de la resta del trànsit en vol.
El sistema d'Indra, d'estat sòlid -completament basat en components electrònics que aporten més eficiència de transmissió/recepció-, incorpora un processat completament digital del senyal, amb la qual cosa és capaç d'operar en entorns amb interferències causades per orografia, meteorologia adversa, contramesures, o reflexos provocats per aerogeneradors.
A més, Indra detalla que està dotat d'un canal meteorològic, que permet desviar les aeronaus fora de tempestes en cas necessari. "El seu disseny redundant proporciona una altíssima disponibilitat operativa i, sumat a l'exhaustiu monitoratge remot, permet la seva operació en manera desatesa 24/7", afegeix.
Tecnologies més sofisticades
Indra argumenta que aquest contracte arriba en un moment en què els països de tot Europa, i especialment del nord del continent, estan reforçant la seva defensa amb les tecnologies més sofisticades que existeixen.
En aquest sentit, indica que les bases aèries constitueixen un dels actius més importants per garantir la defensa aèria de qualsevol país i per comptar amb una força aèria eficaç i àgil.
Per tant, els seus sistemes aporten "una consciència situacional excepcional, que facilita tant l'aproximació de les aeronaus com els aterratges i enlairaments," que garanteix la fluïdesa en la gestió de les operacions aèries en cobertura i la capacitat de resposta immediata davant de qualsevol amenaça, assenyala.
Indra indica que els sistemes que lliurarà, incloses torres i antenes, ofereixen l'avantatge addicional que poden ser transportats en 'shelters' per al seu desplegament allà on es necessiti, aportant la màxima flexibilitat operativa.
A més, ofereixen una completa capacitat per operar amb altres forces aèries aliades, la qual cosa resulta vital a l'hora de coordinar operacions multinacionals complexes.
Així mateix, les dades dels nous radars podran ser explotades de manera segura per sistemes de control de trànsit aeri civils, la qual cosa millorarà la seguretat aèria a tot el país. En aquest sentit, Indra afegeix que els sistemes compleixen els més estrictes estàndards OTAN aplicables, de navegació aèria i seguretat de la informació.
Radars que cobreixen vigilància d'espai aeri
Finalment, la multinacional espanyola explica que desenvolupa radars que cobreixen la vigilància de l'espai aeri i de l'espai, la defensa antimíssils tàctica o la detecció a baixa cota de drons.
A més d'Espanya, països europeus com el Regne Unit, França, Alemanya, Portugal, Dinamarca o Lituània operen amb radars de la companyia, sent a més el subministrador dels radars mòbils del component desplegable de l'OTAN.
A Polònia, Indra compta amb una llarga trajectòria col·laborant amb autoritats i principals empreses del país en la modernització d'infraestructures crítiques.
Amb el proveïdor de serveis de navegació aèria 'Pansa' ha modernitzat completament la gestió del trànsit aeri d'aquest país. També va treballar amb l'Autoritat Portuària de la ciutat de Gdansk en la implantació del sistema de gestió del trànsit marítim i amb l'Armada, en la implantació de sistemes de comunicacions per satèl·lit a les fragates Kormoran.