La companyia tecnològica Indra s'ha adjudicat un contracte amb el proveïdor de serveis de navegació aèria del Vietnam, VATM, per renovar gran part dels sistemes de gestió de trànsit d'aquest país, per incrementar els seus nivells de ciberseguretat i garantir la màxima protecció en totes les operacions, entre altres millores. La tecnologia d'Indra permetrà a més optimitzar tots els recursos de les seves operacions de trànsit aeri del Vietnam, millorar l'eficiència en l'ús de la capacitat de l'espai aeri, reduir els temps de vol i minimitzar l'impacte ambiental.
Amb base en el centre de control de Ciudad Ho Chi Minh (coneguda com a Saigon), Indra implantarà la seva solució d'automatització ManagAir. El sistema d'Indra aglutinarà en una única suite centralitzada tots els processos de gestió de trànsit aeri (ATM, per les seves sigles en anglès) que es donen en les fases del vol i el dotarà amb sistemes de serveis de ruta, aproximació i gestió de torres de control. A més, ha dotat el centre amb un sistema 'backup' o suport sincronitzat que compartirà tota la informació en temps real.
La solució ManagAir facilitarà la gestió per trajectòries 4D, que permet calcular rutes més precises i eficients, la qual cosa disminueix el consum de combustible i les emissions de CO₂.
La divisió de trànsit aeri d'Indra s'ha reforçat recentment amb la compra de les companyies Micro Nav i Global ATS, pertanyents al grup britànic Quadrant. Una operació que consolida la posició d'Indra en un mercat creixent que continua expandint-se a mesura que el nombre de passatgers i aeroports creix, la qual cosa porta les empreses que gestionen el trànsit aeri a invertir més en serveis de formació per millorar l'eficiència i extremar la seguretat, segons va argumentar el grup al tancament de l'operació.
Creixement a Ásia Pacífico
Indra ha equipat més d'11.000 instal·lacions de trànsit aeri a tot el món i és una de les poques companyies del món que compta amb solucions capaces de gestionar un vol porta a porta, des que s'enlaira fins que arriba a la seva destinació, contribuint a garantir la seguretat del 85% dels passatgers que agafen un vol cada dia en qualsevol lloc del món, segons ha indicat en un comunicat. La companyia ha concretat que, a la regió d'Àsia-Pacífic, ha desplegat també els seus sistemes d'automatització en tres dels quatre centres de control en què es divideix l'espai aeri de l'Índia, un del cel amb més densitat de trànsit d'Àsia. També ha implantat aquests sistemes en espais aeris de referència com Chengdu, a la Xina, i Incheon, a Corea de Sud, entre d'altres.