El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha convidat a l'empresa xinesa Chery a presentar-se a la tercera convocatòria del projecte estratègic per a la recuperació i transformació econòmica del vehicle elèctric de bateria (Perte VEC III) per al desenvolupament de les seves inversions en Espanya. Durant una reunió mantinguda aquest dimarts, Hereu ha suggerit a Chery que es presenti a la convocatòria del Perte VEC III, que està a punt de llançar el Ministeri d'Indústria, tant en la línia de bateries com en la de cadena de valor, amb una dotació total de 500 milions d'euros, així com a la quarta convocatòria d'aquest Perte, per al segon semestre de l'any, i que comptarà amb 1.250 milions d'euros. En total, més de 1.700 milions a què el sector de l'automòbil pot optar per assolir aquest objectiu de mobilitat connectada i sostenible.

El vicepresident de Chery, Charly Zhang, i el conseller delegat d'Ebro, Rafael Ruiz, han anat a la trobada convocada per abordar els projectes d'inversió que el fabricant xinès de vehicles elèctrics té previst realitzar a Espanya, de la mà del fabricant de la marca Ebro, en concret a Barcelona, dins del pla de reindustrialització de l'antiga Nissan. Hereu ha reiterat els fabricants el compromís del Govern amb la descarbonització i l'aposta per l'electrificació de la mobilitat. Per això s'està dedicant "bona part" dels fons europeus al sector de l'automoció, amb el programa industrial de més dotació econòmica de suport a la indústria de l'automòbil, tal com ha detallat Indústria, en un comunicat. En les perspectives de l'aliança entre Ebro i Chery ja es preveu acudir als ajuts dels fons Next Generation, segons van anunciar fa unes setmanes.

Finalment, Jordi Hereu ha assegurat que tots els ministeris implicats estan treballant en un nou pla per donar suport a la compra del vehicle elèctric i ampliar la infraestructura de recàrrega.

Chery i Ebro van firmar el passat 19 d'abril un acord per produir 150.000 cotxes el 2029 a les instal·lacions d'a l'antiga fàbrica de Nissan a la Zona Franca de Barcelona, amb una inversió d'uns 500 milions d'euros i la creació de més de 1.000 llocs de treball.