Els resultats obtinguts per Telefónica en el tercer trimestre de l'any corroboren la revisió a l'alça de les previsions anuals en ingressos i el resultado operatiu abans d'amortitzacions (Oibda) per al conjunt de l'any. De fet, des del segon trimestre de l'any els ingressos de Telefónica creixen interanualment per primera vegada des del tercer trimestre del 2019 i, en termes orgànics, tots els negocis creixen simultàniament, segons la informar el grup. En aquesta línia, Telefónica ha disparat un 11,2% els seus ingressos fins als 10.343 milions d'euros entre juliol i setembre, elevant a 29.793 milions d'euros la facturació dels nou primers mesos de 2022, la qual cosa suposa un increment del 0,6% respecte al mateix periode de l'any anterior.

En paral·lel, i argumentat l'increment de costos (energia, personal i despeses generals), del grup ja ha anunciat que revisarà les tarifes a l'alça per al 2023. Així, Movistar apujarà els preus una mitjana del 6,8% de mitjana a partir del proper mes de gener, en funció dels serveis (fibra, dades mòbils i televisió) que tingui contractat cada abonat. El conseller delegat de Telefónica, Ángel Vilá, va exposar recentment en una conferència de Tecnologia, Mitjans i Telecomunicacions que va celebrar Morgan Stanley a Barcelona, ​​que la pujada no serà lineal però tampoc no recollirà tot l'increment de la inflació, que a l'octubre es va situar al 7,3% interanual.

Quant als guanys dels nou primers mesos de 2022, el grup que presideix José María Álvarez-Pallete, ha reduït el benefici net en un 84,1% respecte a 2021, arribant els 1.486 milions d'euros de gener a setembre, a causa de les plusvàlues milionàries que es va anotar el 2021 per operacions extraordinàries realitzades aquell any. A més, ha registrat un resultat operatiu abans d'amortitzacions (Oibda) de 9.593 milions d'euros, influït negativament en la comparació al descomptar-se l'impacte de l'any passat de la fusió al Regne Unit i la venda de les torres de Telxius, extraordinaris que també impossibiliten la comparació del benefici net.

En incloure el 50% que correspon a Telefónica en Virgin Media O2, els ingressos augmenten fins als 34.228 milions d'euros fins al setembre, un 4,1% més que l'any anterior, i el resultat operatiu abans d'amortitzacions fins als 11.264 milions d'euros, cosa que suposa un creixement del 2,9%, en termes comparables. La generació lliure de caixa en els nou primers mesos de l'any ha ascendit a 2.474 milions d'euros, un 68% més en termes interanuals amb un tercer trimestre amb 1.125 milions d'euros generats, el doble que l'any anterior. Així mateix, la firma ha invertit 4.700 milions d'euros, incloent Virgin Media O2, en el seu creixement, el que suposa un increment del 5,6% respecte als nou primers mesos de 2021.

D'altra banda, el deute ha tancat el trimestre en 28.918 milions d'euros i i 74% d'ella es manté a tipus fix i ha registrat un impacte positiu de 293 milions d'euros dels tipus de canvi. L'operador també ha confirmat els seus objectius financers per a final d'any, així com el repartiment de 0,30 euros de dividend en efectiu a compte de l'exercici, 0,15 euros al desembre i uns altres 0,15 euros el juny del mes que ve.