Des que va assumir la presidència no executiva del grup Inditex, Marta Ortega, filla de l’empresari i fundador del gegant de la moda Amancio Ortega, ha iniciat una nova era que ha estat marcada per diferents fites dins l’empresa. Resultats rècord en cada exercici, l’aposta per la sostenibilitat i per l’obertura de locals insígnia en punts estratègics, la incorporació de la tecnologia i la innovació al negoci i la creació de nous verticals dins del grup, entre altres.
En aquest sentit, Zara, el buc insígnia d’Inditex, ha sorprès els seus clients amb una nova experiència pels consumidors: una cafeteria. En una estratègia que combina moda, innovació i gastronomia, Zara ha obert la seva primera cafeteria sota la nova línia Zacaffé, integrada dins la nova botiga de Zara Man del carrer Hermosilla, al barri Salamanca de Madrid. Aquest local ofereix una entrada independent que permet als clients estar a la cafeteria sense la necessitat de passar per la botiga, tot i que manté el mateix horari que l’àrea comercial. Amb aquesta estratègia, Inditex suma valor als seus comerços a través d’una millor experiència pel client, prolongant la seva estança a la botiga i, d’aquesta manera, incrementar les seves compres, a banda de potenciar i enriquir la seva imatge comercial.
Amb aquest llançament, la marca espanyola preveu incloure noves Zacaffé arreu del món per complementar l’oferta de les botigues i oferir alguna cosa més que productes de moda i complements. Les primeres parades seran Tòquio i Seül l’any vinent i la idea és anar creixent amb nous punts de venda. L’aposta, que s’orienta a millorar l’experiència del client, és un objectiu molt vinculat també a les marques del sector del luxe, ja que firmes de renom com Louis Vuitton o Dior compten també amb les seves línies gastronòmiques.
No és la primera vegada que el gegant de la moda i els complements surt de la seva zona de confort, i és que fa tres anys Zara va llançar la seva primera línia de bellesa “lliure d’estereotips i orientada a tots els gèneres, races i edats”. Amb aquest nou vertical, que va batejar sota el nom de Zara Beauty, Inditex va treure diferents productes amb el lema There is no beauty, only beauties (no hi ha bellesa, només belleses) amb la finalitat d’adaptar-se a les necessitats de cada persona. A banda, els envasos són recarregables i reutilitzables i es poden trobar tant en línia com en els punts físics.
Aposta per la sostenibilitat
Paral·lelament, amb Shein pressionant a Europa i la Comissió Europea en peu de guerra contra la moda ràpida, Inditex busca diferenciar-se d'aquest model de consum i també va llançar fa uns mesos Zara Pre-Owned, una iniciativa a favor de la sostenibilitat i la circularitat i enfocada en la compra, la venda, la donació i la reparació de roba de segona mà. De fet, els hàbits de consum en la indústria de la moda han canviat substancialment en els últims anys i la roba de segona mà s'ha convertit en un fenomen de masses. La conscienciació més gran sobre el medi ambient en els joves, l'encariment del cost de la vida i la cerca d'estalvis se sumen a la tendència creixent de comprar peces utilitzades com a part d'un moviment identitari dins del món de la moda. Així, dins de l'eina d'Inditex, que ja està disponible a diferents països d'Europa, és possible trobar diversos serveis pensats a donar una segona vida a la roba i tenir així un menor impacte en l'entorn.
I en aquesta aposta per la sostenibilitat, Inditex aspira a utilitzar només fibres tèxtils amb menor impacte ambiental i té l'objectiu que, de cara a l'any 2030, el 25% de les seves fibres siguin de materials procedents de l'agricultura orgànica o regenerativa. A banda, també van anunciar la reducció de totes les seves emissions en un 50% el 2030, amb la finalitat d'arribar a les zero emissions netes el 2040.
Els resultats més esperats d'Inditex
I pel que fa als resultats, està previst que Inditex guanyi en els nou primers mesos del seu any fiscal més de 4.500 milions d'euros, la qual cosa suposarà un increment del 9% respecte dels 4.102 milions reportats entre febrer i octubre de 2023. Segons els càlculs dels analistes consultats per EFE, està previst que el benefici net del negoci mundial en el seu tercer trimestre fiscal (agost a octubre) també sigui un 9% superior que en el mateix període de 2023, fins als 1.736 milions. Aquesta xifra superaria els 1.474 milions de benefici net del trimestre anterior i els 1.589 milions de guany net del període entre agost i octubre de l'any passat (quan es va registrar un avanç del 22% respecte al tercer trimestre de 2022). Els ingressos del tercer trimestre ascendirien a 9.535 milions, un 9% més que un any abans, i el marge brut se situaria en el 61,72% amb un benefici brut (ebitda) de 3.036 milions, un 10% de creixement.
Pel que fa a la cotització borsària, el grup tèxtil fundat per Amancio Ortega, que es manté com l'home més ric d'Espanya segons la revista Forbes, va tornar a marcar màxims històrics dijous passat i la seva capitalització borsària va fregar els 175.000 milions d'euros. Des de començament d'any, les accions de la companyia gallega han avançat més del 44%. A aquest preu, la capitalització borsària s'aproxima, segons dades de Six, als 174.970 milions d'euros, la més alta de la Borsa espanyola.