El model de retail de Wow Concept, l'innovador centre comercial que va llançar fa un any Dimas Gimeno, expresident d'El Corte Inglés, ha triat Barcelona per iniciar la seva expansió fora de Madrid, "al seu degut temps", quan el negoci doni la rendibilitat desitjada. De moment, l'empresari ultima l'obertura de la seva segona botiga a Madrid, al carrer Serrano, en l'anomenada milla d'or de la capital espanyola. L'obertura del nou Wow Concept, que ocuparà la ubicació del tancat El Corte Inglés de Serrano, està prevista per al segon semestre de l'any.

"Complint els objectius que ens hem fixat en els pròxims anys, tindrem una marca digitalitzada, fresca, un nom internacional i que podrà plantejar-se el físic, quan i com vulgui. Però anirem pas a pas, perquè si no complim els objectius inicials difícilment es poden plantejar una expansió el dia de demà. Però sí, la idea és aquesta", remarca Dimas Gimeno en una entrevista concedida a Efe. Si s'atén aquests desitjos i el pla de negoci que s'ha fixat, la rendibilitat arribarà el 2025. "Portem oberts un any i tres mesos en la Gran Via de Madrid -en un edifici que va allotjar l'Hotel Roma- i està sent un exercici tremend d'aprenentatge", afirma Gimeno, en l'entrevista, en la qual assegura que la facturació evoluciona segons "l'esperat".

wow concept primera botiga|tenda a Madrid
La tenda de Wow Concept està ubicada a l'antic edifici de l'Hotel Roma.

Sobre la proximitat que tindran les dues botigues madrilenyes, l'expresident d'El Corte Inglés explica que "la idea és separar una mica les dues ofertes", de manera que Gran Via ofereixi un producte "molt més casual i accessible, i jove", perquè a més la botiga està en una zona amb molt turisme i un comprador local molt impulsiu. Mentre que, a Serrano, "hi hagi molt més luxe i més moda" i en la que el client mostrarà una actitud de compra més reflexiva. "Jugarem molt bé amb aquestes dues ubicacions", subratlla el soci fundador i president de Wow Concept. Amb l'experiència de Wow Concept, el directiu s'ha llançat al nou model de retail, el phygital, un espai en el qual es combina l'experiència de la compra directa amb en línia i que uneix marques tradicionals amb altres que han nascut exclusivament a Internet; i barreja moda, amb complements, bellesa, tecnologia i articles diversos i per a la llar. Així, a la tenda de Gran Via conflueixen els articles de marques com Hay, Vitra. Playstation, Craft by Merlin, Chiara Ferragni, Devialet, Ganni, Rotate, Bang & Olufsen, Coperni, On Running, Zegna, Mansur Gavriel o Moschino.

Gimeno destaca l'experiència de compra que tenen els clients: el consumidor pot interactuar amb els productes a través de pantalles interactives o realitat virtual i passar en qualsevol moment del canal físic al digital. Assegura Gimeno que Wow es dirigeix "a clients de qualsevol generació o poder adquisitiu", encara que reconeix que a causa del format de la botiga i al producte que ofereixen els joves són el públic majoritari. "Aquí troben un munt de marques que per primera vegada es venen en un espai físic i això atreu els nadius digitals", comenta.

"No hi pot haver una cosa que sigui només física o digital, tot ha de convergir. D'aquí molt poc no existiran experiències de distribució que no acullin les dues modalitats", apunta Gimeno, que explica que això a Wow l'entenen i ho fan "des de zero", i que aquest és "el gran punt de diferenciació" respecte als seus competidors, com els comerços més tradicionals o els digitals que estan començant a pensar en el físic per créixer. "Nosaltres ho fem, però sense estar condicionats pel passat. Oblidant-nos dels canals, de tenda física i en línia. Aquí hi ha un client que el que vol és comprar indistintament, a qualsevol canal, en tot moment i saltant d'un a altre", detalla.