Instituts Odontològics supera els 40 milions i s'obre pas fora de Catalunya
La cadena sorgida a Granollers disposa de 37 clíniques dentals, 29 de les quals a Catalunya
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dijous, 19 de desembre de 2024. 05:30
- Actualitzat: Dimarts, 28 de gener de 2025. 19:00
- Temps de lectura: 3 minuts
La cadena de clíniques dentals Instituts Odontològics acaba d'obrir el seu 37è centre a l’Hospitalet de Llobregat, la seva segona clínica al municipi. En el primer semestre d’aquest any també van obrir un altre centre a Esplugues de Llobregat. "Ha estat un any en què hem posat el focus en optimitzar la nostra xarxa", amb 29 clíniques a Catalunya i la resta repartida per Espanya, a capitals com Madrid, Saragossa, Pamplona, València o Castelló, explica Roger Sobrepera, director general d'Instituts Odontològics, en declaracions a ON ECONOMIA.
Aquesta reordenació ha implicat també tancar dos centres "que han quedat absorbits per altres clíniques de proximitat amb millors instal·lacions per als nostres clients", concreta. Un cop enllestit aquest procés, i amb els 37 centres en marxa, Instituts Odontològics ingressarà 40,5 milions, un 5% més respecte a la facturació de 2023. L'any passat va atendre 46.500 pacients i va realitzar gairebé 170.000 actes clínics. Des del 1988 ha atès més d'un milió de pacients.
És un balanç positiu: "Els últims 5 anys hem transformat la companyia per actualitzar-la i posar-la en els màxims estàndards, tenint en compte que hem estat capaços de sortir reforçats d'una etapa complexa com va ser la de la Covid-19", remarca el director de la cadena. Una empresa que, creada a Granollers el 1988, va formar part del polèmic grup iDental, que va acabar en mans del fons d'inversió Weston Hill, fins que el 2020 es va adjudicar al fons nord-americà Ares, "que va entrar al capital per donar estabilitat, professionalitzar-la i fer-la créixer de forma equilibrada, ja que entenem que tenim la matèria primera per ser una referència en el sector".
En l'actualitat, Instituts Odontològics està en plena expansió, amb capacitat per créixer a Catalunya, principalment a Barcelona i la seva àrea metropolitana, "però també veiem un 50% de creixement fora de Catalunya, en capitals de província d'Espanya". Per la qual cosa, a partir de 2025, tenen previst obrir una mitjana de cinc centres per any, "si la conjuntura econòmica segueix com fins ara", puntualitza Sobrepera. El director manifesta que seguiran "invertint a millorar, incorporar noves tecnologies i tractaments, i seguir formant els nostres doctors, que són clau per tal de continuar oferint aquest nivell de servei". "Si fem tot això per oferir la millor assistència als nostres pacients, amb qualitat, proximitat i honestedat, evidentment seguirem creixent", afegeix.
L'empresa té tots els centres "en propietat", proveïts de "la tecnologia més avançada", per la qual cosa s'hi ha d'invertir una mitjana de mig milió d'euros per fer funcionar una clínica. La gestió la porten equips multidisciplinaris, amb una mitjana de 8 professionals per clínica. Principalment, tenen treballadors locals, però la seva aposta pel talent els porta a "contractar treballadors forans i amb un cert ventall, de dins i fora de la UE".
És evident que hi ha intrusisme
Preguntat per l'intrusisme que hi ha en el sector, Roger Sobrepera diu que "és evident que n'hi ha en el sector". "Per això, és molt important que el pacient s’informi el millor possible abans de realitzar-se un tractament i aposti sempre per professionals qualificats", insisteix.
Pel que fa a les innovacions tecnològiques, "creiem que tenen un gran potencial per millorar l’atenció odontològica. Així i tot, no podem reemplaçar l’atenció humana essencial en aquest sector, per la qual cosa convé que els professionals segueixin invertint en la seva formació i facin un ús responsable de les noves eines". Defensa que és cert que "els avenços en el sector ens han portat a una major eficiència i accessibilitat, però no per això hem de llevar importància a la qualitat en els resultats dels tractaments bucodentals".
Una inversió a llarg termini
"Per a nosaltres, aquesta adaptació a les noves tendències es basa a equilibrar l’ús de les noves tecnologies amb un enfocament ètic i de qualitat. No hem d’oblidar que la salut dental és una inversió a llarg termini en el nostre benestar. Per tant, el preu no ho és tot i creiem que els pacients entenen que la nostra proposta de valor va més enllà de només valorar el preu", segons el director.
La cadena elabora anualment un baròmetre sobre la situació del sector. Una de les conclusions de l'última edició "hem vist que la gent encara té por d’anar al dentista, per la qual cosa hem de seguir treballant per desmuntar a poc a poc tots els mites que l’alimenten". També han detectat que els infants van per primer cop al dentista 5 anys més tard del recomanat (la mitjana se situa en els 5,8 anys). "S’acostuma a portar els fills al dentista quan hi ha simptomatologia, però convé fomentar la prevenció per evitar la realització de tractaments més complicats", recalca.