El ministre de Transport italià, Matteo Salvini, va insistir aquest diumenge en què per a ell "la partida no ha acabat, en relació amb les negociacions amb la Comissió Europea (CE) per la legislació que prohibeix la venda de cotxes que emetin CO2 a partir de 2035, que ha rebut l'acord d'Alemanya. "També gràcies a la contribució decisiva d'Itàlia, la CE ha revisat el seu "stop" als motors de combustió des de 2035. Brussel·les ha anunciat que s'obre als 'e-fuel': nosaltres pensem que és raonable incloure també els biocarburants", va declarar Salvini en un comunicat. El Govern espanyol va mostrar la seva satisfacció per l'acord anunciat aquest dilluns per la CE.
El ministre va assegurar que la seva prioritat és "cuidar el medi ambient", però també protegir milers de llocs de treball i empreses, en Itàlia i Europa, per no lliurar-los-hi a la Xina. Salvini havia liderat juntament amb seu homòleg alemany la negativa a la primera versió de la norma elaborada per la Comissió Europea (CE).
Tanmateix, aquest dissabte la CE va anunciar que ha assolit un acord perquè Alemanya aixequi el seu vet d'última hora a la legislació ja negociada i pactada, amb la inclusió dels combustibles sintètics. "Hem arribat a un acord amb Alemanya sobre l'ús futur dels electrocombustibles als cotxes", va anunciar a Twitter el vicepresident executiu de la CE encarregat del Pacte Verd Europeu, Frans Timmermans.
Divendres, el canceller alemany, Olaf Scholz, ja havia insistit que Berlín i Brussel·les serien capaços d'arribar a un acord que inclogués l'ús de combustibles sintètics o electrocombustibles (e-fuels) més enllà de 2035, que centrava les peticions dels alemanys. "Sé que el periodisme també forma part de la indústria de l'entreteniment i li sembla una ximpleria que ens posem d'acord, però ocorrerà", va dir en to jocós el mandatari alemany en una roda de premsa després de la cim europea celebrada a Brussel·les, preguntada pel bloqueig alemany a aquesta mesurada estrella de la política climàtica de la Unió Europea.