Jaume Roures ha sortit de Bridgeburg Invest, l’empresa que gestiona negocis digitals del FC Barcelona, a través de la marca Barça Vision, de la qual s’esperava que es convertís en una de les grans fonts d’ingressos del club.
Roures ha abandonat el consell d’administració de Bridgeburg, tal com s’indicava en el butlletí del Registre Mercantil (BORME) d’aquest dimecres, després de vendre el seu paquet d’accions l’estiu passat.
A finals de 2022, Roures es va convertir en accionista minoritari de Bridgeburg (Barça Vision) i va entrar en el seu consell en companyia de Tatxo Benet, mitjançant la societat Orpheus Media, quan tots dos estaven al capdavant de Mediapro. Benet també ha deixat de ser conseller de Bridgeburg.
Fonts properes a aquests dos empresaris precisen que es tractava d’una inversió que Roures va efectuar a títol personal. Pel que fa a Benet, aquest va anunciar fa uns dies que Mediapo promou un fons d’inversió de 1.000 milions d’euros per a comprar drets esportius, però, quan els periodistes li van preguntar si estava interessat en el Barça, va tirar pilotes fora.
En aquests moments, el consell de Bridgeburg (Barça Vision) està format pel president del club, Joan Laporta; el tresorer, Ferran Olivé; i per dos representants de Socios.com, que n’és accionista minoritari: el seu CEO, Alexandre Dreyfus, i la directora jurídica, Gorianne Spiteri. Socios.com és una plataforma especialitzada en blockchain que també treballa per a altres grans clubs com el Manchester City, Juventus, PSG o Atlético de Madrid.
L’agost passat, el FC Barcelona va informar que el grup Aramark, proveïdor de serveis d’hostaleria i càtering del club, es convertia en partner de l’Espai Barça i entrava en l’accionariat de Bridgeburg, però encara no s’ha fet públic qui seran els seus representants en el consell d’aquesta empresa. De fet, l’entrada d’Aramark va possibilitar la compra del paquet d’accions de Roures i que aquest recuperés els 10 milions d’euros que hi havia invertit, segons va informar Culemania.
En l’assemblea de compromissaris del FC Barcelona de l’octubre passat, el tresorer del club, Ferran Olivé, va anunciar que estan negociant amb dos possibles socis més per a que se sumin a l’accionariat abans d’acabar aquest any.
A finals de 2022, el FC Barcelona va valorar Bridgeburg en 408 milions d’euros, motiu pels qual Roures i Socios.com havien d’aportar prop de 200 milions d’euros en 10 anys, per la compra del 49%, perquè el club va mantenir el 51% restant. Però els socis minoritaris no van completar la inversió.
Grant Thornton, l’auditora del Barça, va recomanar que es rebaixés la valoració de Bridgeburg (Barça Vision), fet que ha generat més tensions en les finances del club. Si bé es va preguntar per aquesta qüestió en l’última assemblea de compromissaris, Olivé va intentar tranquil·litzar-los amb l’anunci de nous socis per a aquesta empresa.
La bona notícia pel Barça ha estat la renovació del contracte de patrocini amb Nike fins l’any 2038. Suposarà uns ingressos de prop de 1.700 milions d’euros en aquests 14 anys. Des del club asseguren que és el millor contracte que el gegant d’Oregon ha signat amb un club de futbol europeu, molt per sobre del que paguen a altres equips que vesteixen com el Liverpool, Chelsea o PSG.