L'empresari i mestre de la cocteleria Javier de las Muelas ha decidit industrialitzar al màxim la seva línia de còctels envasats i llestos per prendre amb la marca Speakeasy. El projecte, que es va iniciar fa 16 anys amb l'objectiu de satisfer les necessitats en algun dels locals amb què col·laborava, ha pres volum per servir al canal Horeca.

El propietari d'icònics bars com a Dry Martini i Gimlet preveu facturar 2,3 milions d'euros el 2024 amb Speakeasy i assolir la xifra de 12 milions en cinc anys. En l'actualitat, Speakeasy. Ready to Drink ofereix una gamma de 80 referències, inclosos còctels sense alcohol, i compte amb una clientela de 300 establiments a Espanya. A més, la marca inclou cristalleria exclusiva per completar l'experiència d'alta cocteleria. La necessitat d'envasar el producte va sorgir per oferir el mateix producte al Dry Martini de Barcelona i en el de Madrid i a Donosti, a Sant Sebastià, a l'Hotel María Cristina.

L'expansió que duu a terme ara respon a la creixent demanda de bars que busquen còctels d'alta qualitat, però manquen de personal especialitzat en cocteleria, assegura l'empresari en declaracions Europa Press. En aquests locals, disposar de còctels envasats d'alta qualitat i llestos per consumir permet a qualsevol equip servir ràpidament begudes de gran qualitat, estalviant temps i costos gràcies a l'absència de minves i al control de l'estoc. "Aquesta nova categoria és una eina que ve a ajudar, no té costos per a l'empresari d'emmagatzemar productes, ampolles de destil·lats, licors i no té minves de fruites. Hem creat una categoria nova que ajuda a tots els empresaris i als gestors d'establiments del sector d'Horeca", ha recalcat De las Muelas.

Els còctels Speakeasy, de Javier de las Muelas, es presenten en monodosi. Foto: Speakeasy
Els còctels Speakeasy, de Javier de las Muelas, es presenten en monodosi. Foto: Speakeasy

Per facilitar la tasca dels bàrmans, aquests còctels estan envasats en monodosi o en formats d'un litre, per la qual cosa són perfectes per a esdeveniments, serveis de càtering i el sector del lleure nocturn, com sales de festes i discoteques. A més, la marca ofereix formació exclusiva a tots els seus clients per garantir la qualitat del producte acabat.

Pensant en Europa, també

Per a la nova etapa del projecte, Javier de las Muelas ha buscat distribuïdors repartits per les principals ciutats d'Espanya, d'on espera un gran creixement i "ja procedim a començaments d'any a vendre en altres països d'Europa i entrar al món de l'exportació", ha avançat l'empresari sobre el pla estratègic per a aquesta línia de negoci. De moment sí que descarta comercialitzar el producte en botigues especialitzades i la gran distribució per adreçar-se al consumidor final.

De las Muelas admet que la clau d'aquests còctels rau en la seva elaboració artesanal i en l'ús d'ingredients frescos i naturals, sense conservants ni colorants afegits. A més, es presenten a pràctics envasos i amb una preparació simple (agitar, obrir i servir), per la qual cosa estan dissenyats per agilitar el servei sense perdre qualitat, facilitant així el seu consum en qualsevol moment del dia.