El FC Barcelona reordena els seus negocis digitals. Amb aquesta intenció, ha iniciat els tràmits davant el Registre Mercantil perquè Barça Productions –empresa que opera amb la marca Barça Media– absorbeixi Bridgeburg Invest –que opera amb la marca Barça Vision– a través de la qual gestiona activitats com el metavers, web3, NFT o Fan tokens. Fa tres anys, el club es va vendre participacions d’aquestes societats, unes operacions que es van convertir en una de les famoses palanques de Joan Laporta per superar la crisi econòmica de la institució.
Segons indica el FC Barcelona en un comunicat, “els objectius” d’aquesta fusió empresarial són la simplificació societària de l’estructura del negoci digital i audiovisual mitjançant “la concentració sota un únic paraigua societari i poder impulsar iniciatives transversals al sector digital amb tots els actius disponibles”. Com a conseqüència d’aquesta operació, Barça Media absorbirà l’estructura de Bridgeburg incloent-hi la seva activitat, calendari de pagaments i treballadors que s’integraran en una nova estructura de Barça Media, que ja incloïa els negocis de Barça Studios, Barça Games i els eSports.
Aquesta operació queda pendent de l’aprovació de la junta general d’accionistes de Bridgeburg, societat en la qual el FC Barcelona conserva la majoria accionarial. Els seus actuals socis són: Blaugrana Invest (18,96%), Hellgas (14,73%), Aramark (6,13%), Vestigia (4,93%) i Orpheus (1,83%). Aquesta última societat està controlada per Jaume Roures, que va abandonar el consell d’administració Bridgeburg a mitjans de l’any passat quan es va vendre les seves accions. Alguns dels socis inicials no van complir amb les inversions que havia previst el club. Per aquest motiu, el FC Barcelona ja va aprovisionar els pagaments no cobrats dels inversors de Bridgeburg als comptes anuals consolidats de la temporada 2023/24.
El FC Barcelona recorda en el comunicat que la venda del 49% de Barça Produccions va ser aprovada amb un 88% de vots favorables en l’assemblea general d’octubre de 2021 i que l’operació de Bridgeburg va ser ratificada en l’assemblea general d’octubre de 2022. Des d’aleshores, indiquen que el club ha treballat en la “transformació del model de negoci audiovisual” amb el llançament de l’OTT Barça One; una nova estratègia de gaming basada en els diferents equips d’eSports i la plataforma Barça Games; i el creixement del negoci digital basat en noves tecnologies Web3, com els projectes de NFTs In a way, immortal (2022) i Empowerment (2023) o el projecte de Fan Tokens del FC Barcelona en col·laboració amb la plataforma Socios.com.
D'altra banda, Holger Bittner ha creat una empresa d’organització d’esdeveniments esportius a Barcelona després d’abandonar el càrrec de director de desenvolupament de nous negocis del Barça. Segons indiquen fonts del club, Bittner va deixar de ser un “empleat” del FC Barcelona l’estiu passat si bé no s’havia informat de la seva sortida. Bittner va constituir el desembre passat l’empresa FMC International Sports Events per dedicar-se, com indica el seu nom, a l’organització, comercialització i “explotació econòmica a tots els nivells i a tot el món” d’esdeveniments esportius, un negoci conegut per l’anglicisme sport events, segons consta en el butlletí del Registre Mercantil. La seu social està en un edifici d’oficines del Passeig de Gràcia de Barcelona. Es tracta d’una societat unipersonal, en la qual Bittner exerceix d’administrador i soci únic.