La firma catalana d'alta joieria i distribuïdora de marques rellotgeres Rabat assegura que deu el seu rumb de creuer al client espanyol que genera el 72% de les vendes anuals que, el 2022, han assolit els 132 milions d'euros. "El negoci torna a créixer a dos dígits i esperem que es repeteixi el 2023, encara que som realistes i apuntem a un discret 10% de millora per al present any", ha assegurat Jordi Rabat, el director executiu de l'empresa, de capital familiar, que va fundar el seu pare Esteban Rabat.

La xifra de vendes de 2022 suposa un increment anual del 25% sobre l'any precedent i del 12% respecte de 2019. "El 2022 ens hem focalitzat, una vegada més, en el client local, i sense perdre la nostra vocació representar a les principals marques rellotgeres, ens hem focalitzat en les més estratègiques", ha concretat Jordi Rabat durant la presentació de resultats. En aquest sentit, ha explicat que les firmes internacionals de luxe que distribueix la cadena han aportat el 80% del negoci total, malgrat que s'han reduït el nombre de marques en un 30% respecte de les que representaven el 2019. La companyia venia d'un 2021 en què es van deixar enrere els números vermells i es va facturar un negoci de 106 milions d'euros. L'any passat l'ebitda (benefici brut d'explotació) es va situar en els 12 milions d'euros, amb un creixement del 50%.

La disminució del número de marques representades ha servit per poder potenciar aquelles que sí s'han quedat a les prestatgeries de la cadena de botigues Rabat, reforçant la seva imatge i apostant per les tendes monomarca. Per això, el 2022, el grup es va expansionar a Madrid amb l'obertura de tres boutiques, al carrer Serrano, per a les marques Breitling, Hublot i Vacheron Constantin. A la capital espanyola la firma catalana ja tenia una botiga Rabat.

L'expansió continuarà aquest 2023, amb una inversió de 15 milions d'euros, per ampliar o adequar les boutiques de Barcelona, València, Tarragona i Madrid, continuar amb l'obertura de boutiques monomarca així com ampliar els seus serveis corporatius per continuar amb la seva política d'excel·lència en el servei i el client, segons va confirmar Jordi Rabat, president i conseller delegat. Actualment, el grup té sis botigues de rellotgeria monomarca -Eivissa, Barcelona, València i tres més a Madrid- i unes altres sis sota la marca pròpia Rabat -dues al Passeig de Gràcia de Barcelona, i Eivissa, València i Tarragona, amb una cadascuna-.

Amb Breitling, Hublot o Vacheron Constantin -l'empresa no pot confirmar-ho, encara- obrirà el seu tercer establiment al Passeig de Gràcia de Barcelona, abans de l'estiu. El local ja està triat, es tracta de l'espai que ocupava la vinoteca Torres. A la capital catalana, la seva emblemàtica botiga situada a l'edifici modernista Casa Codina -des de 2015, amb sis plantes d'exposició i venda- es "remodelarà, especialment, per exposar menys i buscar més espais d'atenció personalitzada per un client que ens mostra fidelitat i que ens té en compte en els seus moments més entranyables, bodes, comunions, celebracions, aniversaris....", explica Jordi Rabat. La clientela està formada, en poc més d'un 50% per dones i la joieria n'és el principal reclam; mentre que els homes en un 98% van a Rabat a comprar un rellotge. De fet, la compra de joieria va ser important l'any passat, amb un creixement de la demanda del 32% sobre 2021 i del 56% respecte de 2019.

Pel que fa a la tenda de València, la botiga que tenen al carrer Colón passarà de 200 a 700 metres quadrats; i per Tarragona, "també tenim projectes, els estem definint", apunten des de la joieria.

Respecte a l'equip humà, "el motor de la companyia, segons el seu director", ha crescut en 32 persones l'any passat, un 17% respecte a l'any anterior, sumant la xifra total de 216 empleats en tot el grup. 

Els establiments de Rabat i les marques rellotgeres seguiran acollint els clients forans, el 13% provinents d'Europa i un 15% de la resta del món. "A Madrid ens visita el turista americà, sobretot, i a Barcelona més europeus", concreta Jordi Rabat i destaca que també els poden fidelitzar perquè "hi ha professionals que venen a la ciutat per tema de negocis i que ens visiten sovint".