La cadena d'aliments congelats La Sirena ha saldat l'exercici de 2023 amb una lleu millora en les vendes pròxima al 2% per facturar 178 milions d'euros, respecte dels 175 milions de 2022. La xifra apropa la facturació als nivells rècord de 179 milions registrats el 2021. La companyia, propietat de l'empresari José Elías, al seu torn president d'Audax Renovables, ha comunicat aquest dilluns que el resultat operatiu (ebitda) va assolir els 7,8 milions d'euros, un 10% més que el 2022. Part de la recuperació es deu, segons la companyia, a l'esforç de la cadena en incentivar les vendes amb promocions, "conscient del context a què s'enfronten les economies familiars". En concret, va destinar "més de 17 milions d'euros en realitzar ofertes i promocions dirigides a ajudar els seus clients a adquirir productes de qualitat a un preu més competitiu", el 2023.
Per reforçar el patrimoni, Elías ha invertit 4 milions d'euros en la companyia per garantir la seva viabilitat a llarg termini, segons l'esmentat comunicat. A més, s'ha reduït el deute financer en 8 milions d'euros, per deixar-la en 5,7 milions, el que suposa baixar la ràtio deute/ebitda a 0,73 vegades.
Les perspectives per a aquest any són molt favorables, ja que preveu fer un salt fins als 185 milions d'euros i assolir els 8,5 milions de resultats operatius, "potenciant una estratègia omnicanal, innovadora en matèria de producte." En els últims dos anys, la companyia ha doblat la seva aposta pel producte no congelat per completar la gamma per oferir a la xarxa de botigues, de més de 275 tendes, amb més de 1.200 empleats.
Per això, el 2023, la companyia ha introduït la seva market de referències en sec que complementin les seves referències congelades, arribant a un total de 21 a tot Espanya. De cara a aquest 2024, La Sirena continuarà ampliant el seu catàleg de botigues que compten amb aquest nou format, que ja té més de 1.600 referències. "Hem apostat per la transformació dels nostres models de botiga, l'objectiu de la qual és facilitar-los una compra completa, econòmica, equilibrada i saludable, mantenint la nostra essència com especialistes del congelat", explica Xavier Lafitte, director general de La Sirena. En paral·lel a la millora dels productes no congelats, s'ha reblado l'aposta per la innovació en producte amb el llançament de 130 novetats i el desenvolupament de 33 nous productes que "cobreixen totes les necessitats i perfils alimentaris dels consumidors".
Un 10% més en la venda online
La cadena de La Sirena ha tancat el 2023 amb un creixement del 10% en les vendes online, amb un servei d'entregues a tot Espanya en menys de 48h, amb la cadena de fred garantida, destaca la companyia. Per a la millora de l'experiència de client, la marca prepara per a mitjans d'aquest any el llançament del seu nou web i app amb què pretén proporcionar els seus clients "una experiència de compra més àgil, transparent i beneficiosa".