Una de les històries d'èxit més grans dels darrers temps a Silicon Valley és l'aplicació de disseny gratuïta Canva. Aquesta ja fa ombra a Adobe i l'auge és tan gran que són moltes les empreses les que ja s'atreveixen a emprendre els seus propis dissenys i prescindir de la contractació fixa a molts d'aquests especialistes quan es tracta de dur a terme projectes senzills i fàcils. Exemples en trobem molts, sobretot en l'àmbit de la comunicació corporativa i de mitjans de comunicació on ja es formen els seus treballadors en aquesta matèria per integrar més habilitats en un mateix perfil, lluny de buscar l'especialització absoluta.

El perfil de Perkins

Amb només 36 anys, Melanie Perkins està darrere d'una de les històries d'èxit més grans en tecnologia fora de Silicon Valley. És la CEO i cofundadora de Canva. Com passa en moltes històries de grans perfils d'èxit, també parteix del fracàs. Fent un símil, el mateix que li va passar a Michael Jordan abans de convertir-se en una estrella del bàsquet amb els Chicago Bulls. Perkins va ser rebutjada per 100 empreses de capital risc, Avui, la seva start-up de disseny gràfic, valorada en 26.000 milions de dòlars, està preparada per enfrontar-se a Microsoft i Google. De fet, Canva és avui la start-up més valuosa del món fundada i dirigida per una dona.

EuropaPress / Foto recurs de Canva

La història comença l'any 2007, quan Perkins va conèixer Cliff Obrecht a la Universitat d'Austràlia Occidental, qui es convertiria en el seu futur marit i cofundador de la seva empresa. Al mateix temps, s'ofereix voluntària per impartir cursos de programari gràfic com Adobe Photoshop. Observant les dificultats que troben els seus alumnes amb aquestes eines complexes, costoses i inaccessibles, pren consciència de la necessitat de simplificar el procés de creació gràfica. Convençuda que podia fer-ho millor, va unir forces amb la seva parella per crear Fusion Books el 2007, una plataforma de disseny gràfic per a directoris escolars en línia. En només cinc anys, Fusion Books s'ha convertit en la plataforma més gran d'aquest tipus a Austràlia. Tanmateix, aquesta emprenedora visionària i el seu marit aspiren a anar més enllà.

Així és com van decidir fundar Canva, una plataforma revolucionària per a la creació visual i la col·laboració en línia. Amb Canva, el seu objectiu és fer que el disseny gràfic sigui accessible per a tothom, oferint una interfície fàcil d'utilitzar i un ampli ventall de funcions, alhora que promou la col·laboració entre usuaris. Des dels seus humils inicis l'any 2007, Canva ha experimentat un èxit meteòric i avui és un referent imprescindible en el món del disseny gràfic.

Per a la seva primera captació de fons, Canva va recaptar 3 milions de dòlars de capitalistes de risc nord-americans. Dos anys després, Canva ja ha guanyat ni més ni menys que 600.000 usuaris i compta amb més de 3,5 milions de creacions en línia. La fortuna personal de Melanie Perkins és de gairebé 3.600 milions de dòlars. És una de les dones més riques d'Austràlia. L'emprenedora i multimilionària australiana, Melanie Perkins és una de les poques dones que dirigeix ​​una empresa amb una valoració de més de 26.000 milions, segons la revista Forbes i el diari Les Echos. Present a més de 190 països, la companyia compta amb més de 3.500 empleats per una facturació estimada en 1.400 milions de dòlars. En resum, Canva compta ara amb més de 125 milions d'usuaris actius amb un total històric de 15.000 milions de dissenys creats tan sols en una dècada.