Les filles d’Isak Andic han creat empreses patrimonials que, com la marca Mango, tenen noms de fruites tropicals: després que Sarah Andic Raig constituís Kiwi Capital, la seva germana Judith també ha llançat Pitaya Capital per gestionar les seves participacions empresarials. El seu germà gran, Jonathan, encara no ha fet el pas.

Kiwi Capital i Pitaya Capital són societats clòniques creades per gestionar els seus respectius patrimonis, que comparteixen la mateixa seu social –en el número 65 del Passeig de Gràcia, on hi ha unes oficines i una botiga de Mango–, capital fundacional –100.000 euros– i la condició d’unipersonals, ja que tant Sarah com Judith en són administradores i sòcies úniques.

En realitat, el procés de successió familiar al capdavant de l’imperi Mango va començar molt abans que el seu fundador, Isak Andic Ermay, perdés la vida en una excursió a peu per la muntanya de Montserrat el 14 de desembre passat. Així, el 2022, Isak Andic ja va incorporar al consell d’administració de Punta Na, societat patrimonial i tenedora d’accions del grup empresarial Mango, als seus tres fills: Jonathan, de 43 anys; Judith, de 40; i Sarah, de 27. Tots tres són fruit del seu matrimoni amb Neus Raig Tarragó, de la qual es va separar ja fa molt temps.

Després de la mort d’Isak Andic, els seus fills també han entrat en els consells de Punta Na Holding i Mango MNG Holding, societats a través de les quals es controlen actius immobiliaris o accions d’empreses del grup.

El que han fet ara les dues germanes és crear societats patrimonials –Kiwi Capital i Pitaya Capital– per gestionar les seves participacions en el grup Mango o en altres empreses. Encara no s’ha fet públic el testament d’Isak Andic, de manera que es desconeix com es repartirà el patrimoni ­–incloses les accions– de qui era un dels homes més rics de Catalunya.

Judith havia treballat en el passat com a responsable de disseny i col·leccions de Mango i Sarah, tot i estar formada en gestió d’empreses de moda a Marangoni (a Londres) y gestió estratègica de disseny a Parsons (a Nova York), no ha treballat en el negoci de moda familiar. Les dues germanes sempre s’han mogut amb una gran discreció. No circulen fotografies seves ni participen a les xarxes, tot i tenir una vida social activa.

A diferència de Judith i Sarah, que no formen part de l’equip directiu de Mango (però sí de les societats que controlen la propietat), el seu germà gran, Jonathan, exerceix funcions executives. Així, és vicepresident i conseller executiu de Punto Fa (la principal empresa operativa amb la qual es gestiona el negoci de la marca Mango) i dirigeix la línia de moda per a home Mango Man.

Però l’home fort de Mango és Toni Ruiz, el conseller delegat, que des de fa unes setmanes també ocupa la presidència de Punto Fa. És l’únic accionista aliè a la família Andic, amb una participació del 5%. El consell d’administració de Punto Fa va acordar el 23 de gener passat, per unanimitat, la designació de Ruiz com a president –càrrec que compagina amb el de CEO– i de Jonathan Andic com a vicepresident. També va aprovar la incorporació com a conseller independent de Manel Adell, un antic conseller delegat de Desigual que també ha passat per Puig, Agrolimen o Cadbury Schweppes.

En el consell de la principal societat del grup Mango (Punto Fa) hi ha sis membres més: dos consellers executius –Daniel López (director d’expansió de Mango) i Margarita Salvans (directora financera i, des d'aquesta setmana, nova consellera de Banc Sabadell)– i sis independents –Jordi Canals (Iese), Jorge Lucaya (soci fundador d’AZ Capital), Jordi Constans (exdirectiu de Danone i Louis Vuitton entre altres companyies) i Marc Puig (president de Puig)–.