Just Eat trepitja l'accelerador a Espanya. La plataforma de lliurament de menjar a domicili i productes d'alimentació ha arribat a un acord amb Getir perquè tota la cartera de productes estigui disponible en el marketplace de Just Eat Takeaway.com. Amb aquesta operació, més de tres milions d'usuaris de Just Eat a Espanya rebran en minuts els aproximadament 2.000 articles d'ús quotidià disponibles a Getir. Aquest acord forma part d'una aliança paneuropea que inclou altres mercats com Alemanya, el Regne Unit, França i Itàlia.
El responsable de Getir per a Espanya i Portugal, Hunab Moreno, ha indicat que, "com a pioners en el lliurament ultraràpid de la compra, volem que els nostres clients aprofitin al màxim el seu temps. Aquesta associació amb un dels principals marketplaces de lliurament de menjar a domicili és una solució perfecta per a ambdues parts". A partir d'ara, els usuaris espanyols de Just Eat també podran estalviar temps rebent en minuts més de 2.000 articles d'ús diari, incloent-hi la nostra varietat de productes locals. Alhora, Getir es beneficiarà de l'accés a la gran base de consumidors de Just Eat i reforçarà el seu model ultra convenient a les ciutats on operem".
Per la seva part, Patrik Bergareche, director general de Just Eat Takeaway.com Espanya ha dit que, "des que vam anunciar el març el nou servei de cistella de la compra a domicili, a Just Eat hem treballat per donar als nostres usuaris la millor oferta disponible. Incloure a la nostra plataforma les referències de Getir ens permet continuar reforçant la nostra oferta d'alimentació que actualment compta amb més de 1.500 establiments i mercats municipals a Espanya, així com oferir el millor servei possible als nostres clients. Hem estat pioners en el lliurament de delivery i ara el nostre objectiu és seguir el camí amb el servei de cistella de la compra. Getir com a pioner en el lliurament ultraràpid, ajudarà a millorar la nostra oferta i servei els clients. A més, aquest acord amb la plataforma s'ha implementat a diversos països europeus on operem amb Just Eat Takeaway.com com a senyal de la importància que des del grup donem al servei de productes d'alimentació".
Aliança amb els supermercats DIA
Al seu torn, Just Eat s'ha aliat amb els supermercats DIA, que compta amb més de 2.600 establiments a Espanya, per portar la compra a casa. En concret, l'acord permetrà incorporar a la plataforma prop de 50 botigues DIA a les ciutats de Madrid, Barcelona, Màlaga, Sevilla i Bilbao en una primera fase del projecte pilot. El repartiment es realitzarà amb una flota de més de 1.200 vehicles elèctrics. Ambdues firmes preveuen l'expansió d'aquesta aliança a la resta del territori espanyol per incorporar progressivament tots els supermercats de DIA.
Després de l'operació, Patrick Bergareche, ha subratllat l'aposta de la plataforma pels productes d'alimentació. "L'aliança amb DIA s'emmarca dins d'aquesta estratègia, i estem encantats que els nostres usuaris puguin gaudir dels seus productes sense haver de sortir de casa", ha apuntat
Per la seva part, el conseller delegat de DIA Espanya, Ricardo Álvarez, s'ha congratulat d'aquesta aliança. "Des de DIA Espanya tenim un clar objectiu, estar cada dia més a prop dels nostres clients. Per això, ens esforcem per posar a la seva disposició diferents alternatives i solucions que els permetin gaudir de la Nova Qualitat DIA siguin on siguin. Gràcies a aquesta aliança amb Just Eat ampliem els nostres canals de lliurament a domicili i continuem reforçant els nostres serveis també a nivell 'online'", ha assenyalat.
Just Eat, a la recerca de la rendibilitat
Just Eat va tancar el quart trimestre de 2022 amb una caiguda del 12% del nombre total de comandes realitzades en comparació amb el mateix període de l'any anterior. En total, l'empresa de repartiment holandesa porta a terme 240 milions de lliuraments, mentre que el 2021 la xifra va ser de 273 milions, en un any marcat per la inflació i la desacceleració del consum al sector. Com a objectius per a aquest 2023, la companyia preveu un ebitda positiu d'aproximadament 225 milions d'euros.
"La nostra millora de la rendibilitat i la nostra sòlida posició de capital reforcen el nostre negoci per a un creixement més gran. A banda, recolzen la nostra capacitat per complir els nostres objectius d'ebitda ajustat i invertir en àrees adjacents alimentàries i no alimentàries", va comunicar després de la presentació dels resultats Jitse Groen, CEO de Just Eat.
A Espanya, l'empresa holandesa suma més de tres milions d'usuaris, cobreix a prop del 95% del territori nacional i disposa de 28.000 socis connectats. La plataforma s'ha aliat amb 18 mercats municipals i 1.500 botigues d'alimentació independents estatals per oferir productes frescos als clients.