La multinacional especialitzada en productes de la neteja Kärcher ha inaugurat aquest dimarts un centre tecnològic a Granollers (Barcelona), amb una inversió de 3 milions d’euros, on ubicarà la seu del grup alemany per al sud d’Europa. La filial espanyola, que opera a Espanya des del 1989, ha registrat una facturació de 65 milions d’euros al tancament de 2022, després d’acumular un creixement de vendes del 8% en un any i del 20% en els últims cinc anys, i espera facturar uns 70 milions aquest any. El director general de Kärcher a Espanya, Luís Hereza, ha manifestat que la companyia té el repte de consolidar el mercat espanyol i arribar a una facturació de 100 milions d’euros d’aquí a 10 anys.

“La idea és preparar la filial espanyola per al creixement esperat els anys vinents”, assegura la companyia. El nou espai, ubicat al polígon industrial Font del Ràdium de Granollers, té una superfície de 1.400 metres quadrats. En aquests moments la filial espanyola té 168 treballadors -90 dels quals són a Granollers i la resta, repartits entre les set delegacions que té Kärcher a Espanya- i preveu ampliar la plantilla de l'ordre del 5% anual paral·lelament amb el desenvolupament econòmic. Hereza ha confirmat que per a 2024 s’incorporaran unes vuit persones més. La marca té productes i maquinària de la neteja per a la llar i per a jardí, i també una línia professional. En el camp dels productes, la firma desenvolupa els seus detergents i avança cada cop més cap a la sostenibilitat i la compatibilitat mediambiental. Hereza ha explicat que la marca a Espanya és molt activa en el segment de l’hoteleria, la indústria i l’agricultura, i ha fet esment especial a la col·laboració que mantenen amb les empreses de neteja industrial, “per contribuir a la seva rendibilitat i qualitat”. Els productes Kärcher també es troben a la gran distribució de bricolatge.

Aquest any, la filial espanyola també invertirà al voltant de mig milió d'euros a Màlaga, on sortiran de l'emplaçament industrial on actualment es troben per optar per una instal·lació més semblant a un concessionari, on vendre i donar servei tècnic.

La multinacional de solucions integrals de neteja i manteniment, fundada el 1935, està especialitzada a dissenyar noves solucions de neteja i desinfecció tant a l'àmbit de l'interior i exterior de la llar, com als diferents sectors professionals i de la indústria. La marca és reconeguda, prioritàriament, per les seves hidronetejadores (màquines d’aigua a pressió) que, segons Hereza, tenen una quota del 75% al mercat espanyol. El 2022, el grup amb 150 filials repartides per tot el món, va facturar 3.161 milions d’euros, amb un augment anual del 2,2%.

A escala global, Kärcher està duent a terme projectes relacionats amb noves instal·lacions sostenibles en noves localitats, que atenen una expansió de la marca. A més, la companyia està redissenyant la seva estratègia de sostenibilitat, especialment ara que es presenta un desafiament relacionat amb la sequera. Repensar l’impacte de les hidronetejadores o dissenyar alternatives més respectuoses amb el medi ambient és una prioritat per a Kärcher. Segons el director general de Kärcher a Espanya, Luis Hereza, “Kärcher busca generar conjuntament un poderós impacte cap a un món net, amb l’objectiu de renovar per a preservar.”