La Kings League de Gerard Piqué ha nomenat CEO a l'emprenedor i exdirector general de l'NBA a Europa i Orient Mitjà, Djamel Agaoua, per "accelerar" l'expansió internacional de la lliga. El certamen planteja entrar "en els pròxims dotze mesos" amb noves competicions a Europa, Brasil, Amèrica del Nord, l'Orient Mitjà i Àsia, començant per Itàlia, segons ha informat l'empresa en un comunicat aquest dimecres.
Agaoua ha assegurat que la Kings League ofereix un "producte disruptiu" i impulsa la innovació a l'esport, i ha opinat que el públic jove està, textualment, molt compromès amb la iniciativa. El fundador de la Kings League, Gerard Piqué, ha afirmat que la iniciativa "ja ha superat totes les expectatives, però això és només el principi", i ha subratllat l'experiència en escalabilitat de negoci que té Agaoua. "Junts, convertirem la nostra proposta única en un ecosistema global sostenible, apoderant els creadors més influents del món a desenvolupar franquícies," ha conclòs Piqué.
Ampliació del consell d'administració
Fa poc més d'un mes, Gerard Piqué va ampliar el consell d'administració de Kings Competition, empresa propietària de la Kings League, la competició de futbol 7, per donar entrada als representants de tres fons inversors. A més, l'exfutbolista del Barça va assumir la presidència tant de l'organització de la competició com de l'empresa propietària.
Piqué va crear un consell, presidit per ell mateix, al qual va integrar els dos administradors anteriors -Àlex Bardera i Ferran Vilaseca, homes de la seva plena confiança– i als representants dels tres fons accionistes: Emmanuel Seuge (Cassius Family), Héctor Sepúlveda (Fillip) i Harley Miller (Left Lane capital).
Inversió de 60 milions
A mitjans de maig, la competició de futbol presidida per l'exblaugrana va anunciar el tancament d'una ronda d'inversió de 60 milions d'euros. L'operació la va liderar Left Lane Capital, firma global de capital risc, i Fillip, hòlding empresarial especialitzat en esport i entreteniment. Cassius, un fons en fase inicial amb seu a Atlanta, era l'únic inversor anterior a l'empresa. Després de l'èxit del seu primer any de vida a Espanya i després d'omplir estadis com el Camp Nou o el Cívitas Metropolitano, la competició, que presenta un model similar a les competicions americanes amb una lliga tancada de 12 clubs franquiciats, va iniciar aquest 2024 el seu procés d'expansió internacional amb l'arrencada de la competició a Llatinoamèrica.
Segons els organitzadors, la Kings League ha aconseguit "connectar amb un segment d'audiència jove, la coneguda GenZ, a través dels seus canals i plataformes digitals, així com integrar elements del futbol tradicional amb les últimes tendències de l'entreteniment, aconseguint xifres sense precedents".