El FC Barcelona ha tancat un acord de patrocini amb la companyia nord-americana Fortinet pel qual es convertirà en el partner oficial de ciberseguretat del nou Espai Barça durant les properes tres temporades. Es tracta d’una companyia de Silicon Valley fundada pels milionaris germans d’origen xinès Ken i Michael Xie que, en l’últim any, han patit diversos ensurts borsaris al Nasdaq.
Els germans Xie van néixer prop de Beijing en la dècada dels seixanta, es van formar en enginyeria per la universitat xinesa de Tsinghua, però es van doctorar en universitats de Canadà i els Estats Units abans de participar en la fundació, a Califòrnia, d’exitoses empreses del sector de la seguretat en les comunicacions. Ken exerceix de president i director executiu de Fortinet, mentre que el seu germà petit Michael és copresident i director de tecnologia.
Forbes va incloure per primera vegada a Ken Xie en la llista dels 400 més rics dels Estats Units el 2020 precisament pels resultats de Fortinet. Però Ken no és el més conegut de la seva família sinó la seva filla Jamie Xie, model de passarel·la de grans firmes com Chanel o Dior, reconvertida en influencer de moda i en una de les estrelles dels espais de telerealitat de Netflix.
Fortinet, nou soci de ciberseguretat del futur Spotify Camp Nou, ha sofert diversos ensurts a la borsa nord-americana a l’últim any. A principis de maig, va perdre en un sol dia un 8% perquè les seves previsions de facturació d’aquest segon trimestre –entre 1.490 i 1.550 milions de dòlars– són inferiors a les estimacions dels analistes de Wall Street –1.540 milions–. Segons els analistes de Market Screener, Fortinet s’ha vist perjudicada per la contenció de la despesa empresarial i per la “dura competència” de companyies rivals, com Palo Alto Networks o Crowdstrike Holdings, que li han guanyat quota de mercat en el darrer any.
El 4 d’agost de l’any passat ja va patir un altre càstig borsari, del 22%, quan va informar de retards en els seus plans tot i que els resultats no eren dolents. En el primer trimestre d’aquest 2024 va ingressar 1.350 milions de dòlars, un 7,2% més que en el mateix període de l’any passat.
En un comunicat, el FC Barcelona va informar aquest dijous que, arran de l’acord amb Fortinet, implementarà la seva plataforma Security Fabric, amb les últims innovacions tecnològiques, per protegir la wifi de l’estadi, la infraestructura d’OT i el centre de dades. El club que presideix Joan Laporta afegeix que Fortinet aprofitarà “la visibilitat i el prestigi global” del Barça. Cap de les dues parts ha informat dels imports econòmics d’aquest acord de patrocini.
John Madison, director de màrqueting de Fortinet, va recordar que tenen més de vint d’anys d’experiència en el camp de la ciberseguretat, des que aquesta companyia es va fundar a Sunnyvale, al Silicon Walley (Califòrnia), l’any 2000. Entre els seus clients hi ha Panasonic i Siemens.