El grup LedsC4, dedicat a la il·luminació intel·ligent i connectada, mantindrà un creixement estable de l’entorn del 25% aquest any, fins a una facturació de 125 milions d’euros, gràcies a l’increment de les vendes i a la incorporació el passat mes de juny de la marca alemanya Schmitz-Wila, amb fàbrica a Arnsberg. Aquesta firma ha sumat més de 10 milions d’euros a la facturació del grup. Amb aquesta base, el grup espera un creixement a futur important “perquè ha aconseguit una gran diversitat de marca i un posicionament a molts sectors, amb el reforç de la identitat de marca”, per la qual cosa s’adreçarà “als intermediaris del sector per contribuir al seu coneixement sobre la instal·lació, ús i beneficis del led i de la proposta de valor que aporta la utilització de determinats productes lumínics”, manifesta el director general, Xavier Corrons.

Sempre a la recerca de noves oportunitats, la companyia centre el creixement estatal i internacional del negoci i en els projectes fets a mida per als clients, en diferents sectors com el comerç, l'hoteleria, les oficines i els segments residencial i d'obra pública. Actualment, el negoci està un 30% per sobre dels nivells de 2019 previs a la pandèmia, “un període que malgrat la complexitat que va comportar per l’aturada d’una part del sector de la il·luminació ens va servir per reforçar-nos”, assegura Corrons.

La proposta és fer composicions globals fetes a mida del client per a espais d’interior i exterior, tenint en compte la sostenibilitat dels materials i de l’ús de l’energia, amb sistemes de control per estalvi de l’energia. Actualment, l’empresa ofereix 70.000 solucions d’il·luminació, i d’aquestes més d’un 60% tenen sistemes de control i connectivitat, de manera que “es pot arribar a aconseguir un estalvi del 80% en la factura de la llum” i es millora en un 15% “la confortabilitat i benestar de les persones i el seu rendiment” segons la tonalitat i intensitat de la llum. Ha entrat amb força a l'IoT (Internet of Things) a escala internacional, dissenyant i desenvolupant solucions lumíniques pròpies, capaces d'obtenir i gestionar dades obtingudes a través de les mateixes lluminàries. En els darrers 3 anys, la inversió de LedsC4 en disseny, producció i logística ha ascendit a més de 10 milions d'euros.

La companyia s’ha esforçat a fer de la sostenibilitat la base dels seus productes, i determina els eixos del departament de disseny, només perquè va ser una de les marques pioneres a incorporar dispositiu led, si no perquè actualment en el 98% de les lluminàries el led es pot substituir per un de nou si es trenca; que els materials per fabricar-les es poden disgregar de manera que en facilita el reciclatge després de la seva vida útil; ús de material ja provinent del reciclatge, com per exemple l’alumini; a més de l’embalatge de cartó. En aquest sentit, Corrons destaca el volum d’inversions en R+D, amb més de 30 enginyers destinats a desenvolupament de producte i que per a l’any 2022 es va xifrar en 1,7 milions d’euros.

LedsC4 fabrica i comercialitza amb la mateixa marca que va originar la companyia i que està posicionada en “una gamma estàndard d’alta qualitat per a un públic ampli amb diferents necessitats” i Forlight, que va llançar al mercat el 2015, amb una gamma de solucions lumíniques prioritzant la relació qualitat-preu, per al segment residencial, principalment. Amb aquestes dues marques factura el 64% del negoci. La resta prové de les referències Carandini, de la ja centenària empresa de Lliçà d’Amunt (Barcelona), referent en el negoci de l’enllumenat públic, esportiu, urbà i industrial, que va comprar el 2018; i el grup Bover, una marca d’il·luminació decorativa d’exterior del segment d’alta qualitat, de Cardedeu (Barcelona), que va adquirir el 2020. A més de l'esmentada Schmitz-Wila

Xavier Corrons, director general de LedsC4 / LedsC4

Dins el sector de la il·luminació, “el grup pot abastar projecte de 360 graus, és a dir, perquè té alhora producte per interior com per a exterior, a més d’articles per a sistemes d’emergència”, explica Corrons i destaca que la comercialització es fa a tots els canals. En el retail, l’empresa disposa d’unes oficines i un equip de professionals a Madrid centrats en l’atenció per als clients de grans cadenes d’establiments més importants d’Espanya, pels quals treballa sovint a mida de les seves necessitats. També cobreix la demanda dels hotels, alguns hospitals, oficines i habitatges residencials. L’oferta es complementa amb un departament de projectes especials, “amb el que som capaços de fer lluminàries específiques”, diu Corrons i posa d’exemple els treballs fets per al Festival Grec de Barcelona, el Gran Teatre del Liceu, l’antic Hotel Joan Carles I, l’hotel Pulman a Barcelona, la placa de toros de les Arenes, entre altres.

Com a conglomerat de la il·luminació, LedsC4 té més de 50 anys d’història i 550 persones en plantilla, i té la seu central a Torà (Lleida), on dissenya i produeix la marca LedsC4 i té la logística centralitzada a una plataforma de 25.000 metres quadrats al municipi de Fonolleres, Lleida). Pel que fa a la resta de marques, després de les corresponents adquisicions, l’estratègia del grup passa perquè operin com a unitats independents, “tot i que les sinergies entre totes elles són considerables”, assegura el director general del grup Xavier Corrons. És un grup netament exportador, amb un 70% de les vendes internacionals, segons Corrons, amb presència a 140 països i nou filials comercials -Dubai, Sud-àfrica, Singapur, Colòmbia, Xina, Alemanya, Polònia, UK, França, EUA-.

LedsC4 pertany al conglomerat industrial Brand Corner creat per Jorge Tornini, expropietari i soci de Taurus amb el també empresari Ramon Térmens fins al 2010. Actualment, està professionalitzat, però la presidència de la companyia i el grup correspon a Jorge Tornini i altres càrrecs directius els assumeix la segona generació amb Nicolás Tornini, com a director del desenvolupament del negoci i vicepresident de Brand Corner, i Paola Tornini, consellera delegada del grup Brand Corner i de les empreses Carandini, Bover i Figueras Seating. Aquest conglomerat de la família Tornini està format per 15 companyies -com Resol, Figueres Seating, Vilagrasa, Hormipresa, Indox Energy, B&B Trends, Precintia, Plasfur o CV Medica-, amb 16 centres de producció, suma unes vendes agregades de més de 400 milions d'euros el 2022 i una plantilla global de 2.000 persones.