El fabricant danès de joguines Lego va presentar aquest dimecres un benefici net de 6.000 milions de corones (804 milions d'euros) en el primer semestre, un 16% més que l'any passat. El resultat obeeix a la forta pujada de la demanda, especialment a Amèrica i a Europa, segons consta en el balanç de la companyia.

El benefici net d'explotació (ebit) va pujar un 26% fins a 8.100 milions de corones daneses (1.086 milions d'euros), segons recull EFE. I el flux de caixa de les activitats d'explotació va augmentar un 60% fins a 7.500 milions (1.005 milions d'euros).

Per la seva part, la facturació de la joguinaire va ascendir a 31.000 milions (4.155 milions d'euros), la qual cosa suposa un creixement interanual del 13%. Mentre que les despeses de la firma van assolir els 22.900 milions de corones (3.069 milions d'euros), un 9% més.

L'empresa va invertir 4.500 milions de corones daneses (603 milions d'euros) principalment en la construcció de noves fàbriques i l'ampliació d'instal·lacions i oficines, davant els 3.600 milions de corones daneses (482 milions d'euros) del primer semestre de 2023, afegeix Europa Press.

D'altra banda, en els primers sis mesos, Lego va obrir 41 noves botigues, inclosa una a Jakarta (Indonèsia), que és la més gran del sud-est asiàtic, i l'empresa va destacar l'augment de l'afluència de públic als establiments.

Així mateix, durant el període l'empresa va augmentar significativament la despesa en iniciatives estratègiques com la sostenibilitat, el comerç minorista i la digitalització per recolzar el creixement a curt i llarg termini i planeja "accelerar encara més la despesa en aquestes iniciatives en la segona meitat de l'any".

"La nostra cartera continua sent rellevant per a totes les edats i interessos, el que està impulsant una demanda significativa a tots els mercats", va assenyalar en un comunicat el director executiu de la firma danesa, Niels B. Christiansen.

"Estem molt satisfets amb el nostre sòlid acompliment en el primer semestre. Hem aconseguit un creixement de dos dígits en els ingressos i els beneficis i hem aconseguit un progrés significatiu en l'augment de la quantitat de materials sostenibles utilitzats als nostres productes", afegeix el CEO de Lego.