La marca catalana Lékué, fabricant d'estris de cuina, ha fitxat Natalia Cabrera com a nova directora general per capitanejar la consolidació de la seva integració en el grup holandès Brabantia, que la va adquirir el desembre de 2021.
Des de la seva integració, la fabricació de Lékué es va traslladar als centres de producció de Brabantia i la marca catalana es va redimensionar a unes oficines comercials i un magatzem en la Llagosta (Barcelona) que es va tancar el mes de setembre passat, la qual cosa va implicar l'acomiadament d'uns 15 empleats.
Ara, l'equip comercial format per unes 30 persones s'ha traslladat a unes oficines al passeig de Gràcia, a la capital catalana, que acaben d'inaugurar-se.
Amb la direcció general renovada, Brabantia vol aprofundir en l'expansió global de Lékué i en la implementació de noves línies estratègiques per als anys vinents.
"Ens trobem en un moment excepcional per a la marca, on s'ajunten la força d'una empresa que ofereix productes innovadors amb dissenys atractius i funcionals per fer menjar saludable i de manera fàcil, juntament amb la potència d'una marca com Brabantia," ha assegurat Natalia Cabrera.
La directiva destaca el posicionament del grup en productes d'alta qualitat per a la llar, especialment en categories com a "gestió de residus, estris de cuina, bugaderia i organització". Per a Cabrera, la integració en el grup holandès és important per la seva extensa xarxa comercial i de distribució en l'àmbit mundial, que ara oferirà també els productes Lékué. La marca catalana compta amb més de 40 anys d'experiència al sector i més de 300 referències.
Per potenciar aquests canals de distribució i els productes de la marca Lékué, Brabantia ha decidit repensar la seva imatge, en un projecte que és previst fer públic el gener de 2025. "Lékué ha treballat en una redefinició de la marca, on es busca reflectir en una nova imatge per a totes les seves comunicacions i canals de venda", han concretat.
Brabantia va adquirir Lékué el desembre de 2021, quan la marca estava molt ben posicionada als mercats del sud d'Europa, després del seu llançament fruit de l'aliança entre l'emprenedor Xavier Costa i José Llorente, un empresari que des de 1980 tenia un taller que fabricava productes de cautxú per a tercers. A què es va unir el grup d'inversors Espiga Central. Lékué fabricava a la Xina i en la Llagosta, on ocupava un centenar de persones abans de ser adquirida per Brabantia.