Leroy Merlin va aconseguir un benefici rècord a Espanya el 2022. La companyia especialitzada en bricolatge, construcció, decoració i jardineria va obtenir guanys de 135 milions d'euros, un 25% més que a l'exercici anterior, segons ha comunicat aquest dijous. Respecte a la xifra de negoci, Leroy Merlin va facturar 3.328 milions d'euros, la qual cosa suposa un 14,4% més que la registrada el 2021.

Per la seva part, l'ebit total va assolir els 177,5 milions d'euros (+27,1%), mentre que el benefici brut d'explotació (ebitda) va sumar 216 milions (+10,7%). L'impuls de les vendes a través del canal online (ha augmentat un 62% respecte al 2021), sumat al focus en el client professional i als serveis d'instal·lacions clau en mà, ha determinant per aconseguir dos terços del creixement de la companyia el 2022, segons explica en el comunicat.

En aquest sentit, Leroy Merlin assegura que aquests bons resultats han tingut com a base la inversió en Espanya, on han desemborsat 500 milions d'euros en els últims cinc anys, dels quals 88 milions s'han invertit el 2022. A més, la companyia té previst invertir 415 milions d'euros en els propers tres anys en "desenvolupament tecnològic, supply chain (cadena de subministrament) i en botigues físiques".

Quant a la seva contribució fiscal, directa i indirecta, a Espanya, la quantitat va ser de 440,9 milions, prop de 20 milions més que el 2021. Així mateix, a conseqüència dels bons resultats, l'empresa ha anunciat que repartirà aquest any 54,3 milions d'euros entre els seus empleats, l'equivalent a un 30% de l'ebit de 2022.

Aposta pel client professional

Durant els últims anys, Leroy Merlin ha impulsat el canvi des de la venda de producte individualitzat a oferir projectes clau en mà, fet que ha generat un creixement del 44% en serveis d'instal·lacions. El client professional, assegura la companyia, continua creixent en importància per a Leroy Merlin. Durant 2022, les vendes de productes per al sector professional han augmentat un 40%, "fruit de l'agilitat, la disponibilitat i l'atenció especialitzada" que brinda la companyia.

Alain Ryckeboer, CEO de Leroy Merlin España, ha destacat que "Leroy Merlin vol continuar aquest camí el 2023, per això, continuem enfortint la venda online, el mercat PRO i la venda de projectes clau en mà. Tot això, amb una consciència total per generar un impacte positiu allà on siguem". Per a aquest any, Leroy Merlin té previst continuar el seu pla d'expansió, apostant especialment pels nous models de botiga especialitzada, per continuar consolidant la companyia "com un referent al sector per la seva experiència i qualitat de servei".

També destaca l'aposta de la companyia pel comerç local amb els seus proveïdors. "A tancament de 2022, el 72,8% de les nostres compres van ser realitzades a proveïdors locals, el que es va traduir en 1.626 milions d'euros, contribuint de manera decisiva al teixit industrial del nostre país. A més, en 5 anys, Leroy Merlin ha augmentat un 70% les compres a la indústria espanyola", assegura.