L'aèria Level disposarà abans que finalitzi 2024 de l'autorització per operar de manera independent, sense ser una marca dependent de Iberia, mitjançant la corresponent llicència d'explotació que la convertirà en "una companyia sostenible financerament", ha anunciat aquest dilluns el nou conseller delegat de Level, Rafael Jiménez.

Amb aquest nou estatus, Level vol consolidar-se com "el que ja és des de 2023: l'operador aeri de l'aeroport de Barcelona amb un major nombre de seients en els vols de llarg radi amb Amèrica", ha manifestat Jiménez. El directiu, que es va incorporar a Level el mes d'octubre passat, ha explicat que "connectar Barcelona amb el món, a través de les rutes de llarga distància amb Amèrica, de manera independent" permetrà "prendre les nostres pròpies decisions, determinar les freqüències, dissenyar noves rutes... posant el focus en la innovació i l'eficiència". Jiménez ha assegurat que "és precipitat donar una xifra del negoci que mourà la companyia i que, de moment, és una dada que no faciliten".

Iberia opera a través de la marca Level alguns destins de llarg radi des de 2017, l'any de la seva creació, i des d'aleshores ha transportat 3 milions de viatgers des de i cap al Prat. Actualment, gestiona set rutes des de l'Aeroport Barcelona-El Prat Josep Tarradellas, amb destinació a Nova York, Boston, Los Angeles, San Francisco, Miami, Santiago de Xile i Buenos Aires. Aquest últim s'opera diàriament durant el present trimestre de 2024, mentre que els restants tenen freqüències setmanals, encara que segons la temporada de l'any passen a ser diaris. La marca disposa de 6 avions, "que seran set el 2025 i vuit el 2026" bàsicament per incrementar les freqüències de les rutes actuals.

"Som una companyia amb una proposta de valor per al llarg radi, tant per a Iberia com per al grup IAG, que consolidarem i potenciar com aèria independent", ha insistit Jiménez. Una de les peces clau per al creixement serà aprofitar les sinergies d'una altra de les companyies del grup IAG, Vueling, "perquè té 75 destins des de Barcelona cap a Europa".

A partir del mes de gener, després de l'obtenció del Certificat d'Operador aeri (AOC) i la corresponent llicència d'explotació, Level operarà com LL als aeroports internacionals. A mesura que transcorri l'any vinent, la companyia procedirà a l'obtenció de les certificacions que li corresponguin en cada una de les destinacions amb què connecta els seus vols.

La nova Level "neix amb l'ambició de ser una companyia innovadora i centrada en les necessitats del client, i com un operador aeri que busca l'eficiència", ha comentat el seu conseller delegat, a qui no el satisfà la definició de la companyia com "la low cost del llarg radi de Iberia", perquè "ser eficients no és equivalent a ser low cost, sinó a tenir l'agilitat i la flexibilitat necessàries per poder oferir les tarifes més accessibles a un client que vol gaudir dels viatges de llarga distància amb totes les comoditats". En aquest sentit, la directora comercial de Level, Lucía Adrover, ha concretat que les prestacions no canviaran, al contrari, s'incrementaran d'acord amb les necessitats dels viatgers. "Som una companyia que facilita l'elecció del menú que es degustarà a bord, que permet seleccionar les maletes per pes contractant diferents tipus de tarifes per a l'equipatge, entre molts d'altres", ha destacat Adrover.

Selecció de personal

A causa del procés de segregació de Level, tant les aeronaus com la plantilla de pilots i tripulació passarà a ser gestionat directament pel nou equip directiu. El conseller delegat, Rafael Jiménez, ha confirmat que han obert un procés de selecció de personal perquè dels 50 comandants i 85 pilots que ara treballen a Level, alguns han mostrat el seu interès a continuar pertanyent a Iberia. La plantilla que ha optat per quedar-se a Level "tindrà unes condicions laborals que estimem són propícies i adequades, encara que diferents de les que tenien en Iberia, ja que estem parlant d'una companyia amb 97 anys d'història," ha assegurat Jiménez, sense voler entrar a detallar quines són les esmentades condicions.