Lidl, que va elevar un 8% les seves vendes a l'últim exercici fiscal, es consolida com el tercer operador del sector de la distribució alimentària a Espanya. En concret, la companyia va facturar entre l'1 de març de 2023 i el 29 de febrer de 2024 més de 6.500 milions d'euros. Malgrat aquest registre rècord, el seu benefici va ser de 182 milions d'euros a Espanya, un 5,6% menys que el passat any, mentre que en termes relatius la seva rendibilitat va disminuir un 13% en comparació amb 2022, quan el benefici sobre les seves vendes netes es va situar en un 3,17%.
Lidl ha explicat que això es deu que ha renunciat a part del benefici per "mantenir-se fidel al seu compromís d'oferir sempre la millor relació qualitat-preu als seus clients", així com a la seva estratègia de reinvertir íntegrament el seu benefici per continuar creixent a Espanya, generant riquesa compartida amb l'obertura de més botigues i magatzems, la creació de més ocupació, i la compra i exportació de més producte nacional.
En aquest context, marcat encara per elevades taxes d'inflació, Lidl va apostar per garantir més salari per als seus fets servir i més estalvi per als seus clients. "El 2023, contribuïm una vegada més a fer front als efectes de la inflació des del nostre àmbit d'actuació, prioritzant les persones amb accions que blinden el poder adquisitiu dels nostres empleats i afavoreixen la capacitat d'estalvi dels nostres clients", ha assegurat el director general de Lidl España, Claus Grande.
D'aquesta forma, l'ensenya va continuar creant ocupació a Espanya. Així, va sumar més de 150 persones a la seva plantilla i va centrar sobretot esforços en ampliar el nombre d'hores en contractes amb jornades més parcials –els de menys de 25 hores a la setmana– per dotar els seus treballadors de botigues i magatzems de més estabilitat, recull Europa Press.
A més, en el marc del seu III Conveni Col·lectiu a Espanya, firmat el 2022 i que entre altres avenços en drets socials contempla increments salarials de fins i tot un 19% en el període 2022-2025 –incorporant per primera vegada una clàusula de revisió salarial de fins i tot un 4% més en funció de l'IPC en acabar la seva vigència–, el 2023 va augmentar la seva massa salarial en uns 22 milions d'euros després de pujar un 5% la retribució dels seus empleats.
Així, l'ensenya, en un context d'alça de preus, va evitar traslladar íntegrament els efectes de la inflació al preu final de venda dels seus articles per afavorir l'estalvi a la cistella de la compra gràcies a una política de contenció de preus permanent o a la multiplicació de descomptes i promocions addicionals als quals l'empresa ja ofereix de manera habitual en els seus punts de venda, entre altres mesures.
Amb l'objectiu de facilitar l'estalvi de les llars espanyoles, Lidl va anunciar una nova campanya de baixades de preus permanent que, després de diverses ampliacions, ja engloba més de 800 productes –més d'un 25% del seu actual assortiment–, el que ha permès estalviar als clients 176 milions d'euros el 2023.
Compres rècord de més de 7.400 milions a proveïdors nacionals
D'altra banda, Lidl va tornar a apostar per la indústria agroalimentària espanyola durant el passat exercici, ja que va realitzar compres rècord per valor de més de 7.400 milions d'euros, la qual cosa suposa un 11% més que el 2022, al voltant de 900 proveïdors i exportant més de la meitat d'aquestes –per un valor també rècord de més de 3.900 milions d'euros– a una trentena de països.
Des que va desembarcar a Espanya el 1994, la companyia acumula compres de producte nacional per valor d'uns 70.000 milions d'euros en total, on destaquen especialment les compres de fruita i verdura d'origen nacional, que el 2023 van assolir de la mateixa manera xifres inèdites fins a sobrepassar ja els 3.100 milions d'euros, un 4% més.
La cadena de supermercats va prosseguir amb el seu pla d'expansió a Espanya, on el 2023 va obrir una vintena de botigues, repartides entre vuit regions diferents, algunes d'elles en ciutats com Madrid o Barcelona, i projectes amb què ampliar la seva xarxa de magatzems, destacant la plataforma logística a Escúzar (Granada) en els propers anys per als quals va invertir 260 milions d'euros.
220 milions per obrir 40 noves botigues
El 2024, Lidl, que celebra el seu 30 aniversari a Espanya, prossegueix en el seu objectiu de garantir el desenvolupament del seu negoci a llarg termini al país. Així, preveu invertir al voltant de 220 milions d'euros per inaugurar unes 40 botigues –distribuïdes entre 14 regions diferents, sent Andalusia, la Comunitat de Madrid i la Comunitat Valenciana les més recurrents, i que li permetran sumar ja 700 punts de venda al país– i ampliar de nou les seves infraestructures logístiques.
A més, l'ensenya ha posat en marxa un magatzem a Constantí (Tarragona) i en l'actualitat avança a les obres de construcció de la seva futura plataforma logística a Martorell (Barcelona), que està trucada a ser la seva inversió logística més gran des que va arribar a Espanya. Entre els projectes més rellevants empresos recentment també per l'empresa destaca la implementació de cartelleria 100% digital a totes les seves botigues del país, ja finalitzada després d'una inversió de més de 50 milions d'euros.
A més, continuarà prioritzant en els seus empleats, ja que incrementarà un 3,5% el seu salari i preveu crear més de 200 nous llocs de treball i als seus clients, aplicant encara més baixades de preus permanents per incentivar al màxim l'estalvi a l'hora d'omplir els seus rebostos.