Lidl invertirà entre 250 i 300 milions d'euros en Espanya per continuar impulsant la seva presència. La companyia alemanya de distribució preveu superar els 700 supermercats el 2024 al país, territori on veu potencial d'assolir fins als 1.000 establiments
"El 2023 invertirem prop de 250-300 milions d'euros i mantindrem un ritme molt similar als últims cinc anys, demostrant que la nostra voluntat de créixer i expandir a Espanya segueix intacta, per la qual cosa superarem les 700 botigues el 2024", ha assegurat el director general corporatiu de Lidl España, Ferrán Figueras, durant la celebració de la jornada 'L'exportació de Marca Espanya'.
Figueras ha subratllat que la companyia, que compta actualment amb més de 670 botigues, superarà els 700 supermercats el 2024. "Tenim potencial de creixement a Espanya i podem arribar a tenir 900-1000 botigues a Espanya, però no ens hem marcat un ritme exacte", ha assegurat.
El director general corporatiu s'ha mostrat caut amb el ritme d'expansió. "Hem de ser molt selectius, les oportunitats es generen de manera que no podem comprometre'ns a ritmes d'expansió de botiga concrets. Això no diu que deixem de córrer, però cal ser cauts amb el que escollim, perquè les nostres ubicacions han de ser les millors," ha indicat.
Respecte al negoci, Figueras, que confia a tancar l'exercici 2023 amb un creixement propers al doble dígit, ha reconegut l'impacte de la inflació en els seus marges, la qual cosa els va portar a registrar un benefici de 193 milions d'euros el 2022. "L'esforç de contenció s'ha traduït en una mica de baixada de rendibilitat. No tenim vergonya en dir-lo, però es ens ens han estret els marges, amb un 15% menys de rendibilitat," ha reconegut.
"Hem sabut transmetre que el mercat espanyol necessitava això, hi havia una tensió inflacionista que hem hagut de recollir no només en preus de compra, sinó també en costos financers, d'energia...", ha recalcat.
Optimistes de cara a Nadal
D'altra banda, el director general de compres de Lidl España, Miguel Paradela, s'ha mostrat "molt optimista" de cara a la campanya de Nadal, on està percebent un canvi en el consum dels espanyols. En concret, Paradela ha avançat que s'està percebent un recuperació del consum en els últims mesos a productes de més valor, després que al llarg de l'any s'hagi donat un trasbase a una cistella de compra "més econòmica" per la inflació.
En aquest aspecte, ha destacat que Lidl juga un "paper important", ja que ha "actuat com a mur de contenció a les tensions inflacionistes". "En el nostre ADN és oferir un assortiment amb la millor qualitat-preu, però sent sostenible. A més, hem incrementat la nostra acció promocional per apropar al consumidor una cistella de compra més econòmica", ha recalcat.