Lidl s'ha afegit a la guerra de preus de les grans cadenes de supermercats. El discount alemany ha anunciat una baixada de preus permanent a més de 200 productes dels seus establiments a partir del dijous 29 de febrer. La companyia aplicarà descomptes de fins a un 13% a més de 100 articles de marca pròpia, xifra que doblarà en els pròxims dies per facilitar "encara més les compres de les llars espanyoles".
Es tracta d'una iniciativa addicional a la política de descomptes i promocions que la distribuïdora ja aplica "per oferir sempre als seus clients els productes de més qualitat al millor preu", ha informat la companyia. A través d'aquesta iniciativa, Lidl inclou productes frescos, de nevera, secs envasaments, begudes, cosmètica, higiene personal i neteja.
La mesura adoptada per la tercera cadena de supermercats a Espanya per quota de mercat se suma a les ja adoptades per altres competidors. Carrefour va ser la primera a anunciar un descompte a 500 articles de la seva marca blanca, també fins al 13%. L'ensenya francesa va prendre la davantera el 2024, però altres com Dia van agafar el testimoni anunciant recentment una inversió de 150 milions d'euros en promocions per a aquest any, que es tradueixen descomptes setmanals per a més de 200 productes.
Ara és Lidl la que aviva la guerra comercial per captar clients. Tot això es produeix en un context marcat per l'encara elevada inflació dels aliments, que són un 7,4% més cars que l'any anterior, segons les últimes dades de l'Índex de Preus de Consum (IPC). És per això que la tendència promocional i de baixades de preus en alguns productes iniciada el 2023 continuarà durant aquest any, segons explicaven recentment des de la consultora Kantar Worldpanle.
D'aquesta manera, s'espera que el sector de la gran distribució, liderat per Mercadona, Carrefour, Lidl, Eroski i Dia, batalli per captar clients a base de promocions i baixades de preus. A més, com es pot comprovar, les promocions van enfocades als productes de marca pròpia de les mateixes ensenyes, en un context de tensió entre distribuïdores i fabricants per protegir els seus marges.