Línia Directa fa un gir a la seva estratègia comercial. La companyia d'assegurances fulminarà la marca Vivaz, la qual va llançar fa tot just sis anys, i vendrà les pòlisses de salut sota el mateix nom de Línia Directa. Els canvis, explica la companyia que dirigeix Patricia Ayuela, s'iniciaran a partir del pròxim 24 de setembre i amb ells, la companyia vol impulsar la seva estratègia multiram, potenciant la contribució del seu ram de salut al creixement i diversificació del grup.
En un comunicat, la firma explica que el procés de canvi de marca no afectarà les pòlisses actuals, ja que no comportarà canvis ni en les condicions ni les cobertures ni el programa de recompenses. Els actuals clients de Vivaz continuaran tenint accés al mateix quadre mèdic i proves diagnòstiques i podran seguir consultant i reservant les seves citacions des de la seva app, que ara s'actualitzarà i comptarà amb un nou disseny, ja sota la marca Línia Directa.
El Grup Línia Directa va començar a operar en el ram de salut el setembre de 2017 i en aquests sis anys ha assolit els 108.000 assegurats. La seva entrada en el ram li ha permès millorar quatre llocs la seva posició tant en el rànquing de companyies d'assegurances d'assistència sanitària per volum de primes (situant-se actualment entre les 25 primeres entitats del ram) com en el rànquing de l'assegurança dental, en la qual és ja la 9a companyia, afegeix.
La línia de negoci opera amb marge tècnic positiu des de 2020, i des d'aleshores l'ha incrementat un 67%. Per aquesta raó, la companyia d'assegurances té clar que l'activitat del ram de salut "ha assolit prou maduresa i ha arribat el moment de comercialitzar-la directament sota la marca Línia Directa". També creuen que amb la unificació de la marca, els assegurats de Línia Directa es beneficiaran d'una proposta comercial integral i d'una experiència de clienta homogènia a tots els canals.
"Aquest pas que fem ara suposa una aposta definitiva per impulsar la nostra assegurança de salut sota la marca Línia Directa, el que reforçarà el nostre creixement i ens permetrà transmetre millor la nostra realitat, la d'un gran grup assegurador multiram el propòsit del qual és cobrir totes les necessitats d'assegurament dels nostres clients", destaca Ayuela en un comunicat.
Fuga de clients
Els canvis de Línia Directa es produeixen en un moment difícil per a la companyia, que aquest any ja perd més de 15 milions d'euros, a més milers de clients. En concret, la companyia d'assegurances ha patit la pèrdua de gairebé 20.000 clients del ram d'auto (cotxe) durant l'últim trimestre. El negoci, molt castigat per la inflació i l'augment de sinistralitat, ha portat la firma a pujar tarifes, la qual cosa ha espantat els assegurats.
Però no ha estat l'únic ram afectat, Línia Directa reflecteix la pèrdua d'altres 1.000 en altres negocis asseguradors on el grup inclou, l'assegurança d'assistència en viatge per als titulars de targetes de crèdit de Bankinter i Bankinter Consumer Finance i l'assegurança Vivaz Safe&Go. On sí que ha aconseguit créixer Línia Directa d'abril a juny és en llar i salut, encara que a un ritme molt més moderat del que ho feia abans.