La companyia d'assegurances Línia Directa va guanyar 40,7 milions d'euros en els nou primers mesos de l'any, davant les pèrdues de 12,5 milions que va registrar en el mateix període de l'any anterior per la inflació. Només en l'últim trimestre, de juliol a setembre, la companyia va guanyar més de 15 milions d'euros.
Patricia Ayuela, consellera delegada de la companyia, recordava aquest dilluns en la presentació de resultats que després de la crisi inflacionària, l'objectiu de Línia Directa va ser millorar els marges, una cosa que per fi han aconseguit. Així, la seva ràtio combinada (com més baix, millor) s'ha situat en el 95,4% davant el 106,0% del mateix període de l'any anterior.
"Això fa que Línia Directa generi beneficis per cinquè trimestre consecutiu i a sobre, incrementant la solvència de la companyia", assenyalava. En concret, el ram d'autos (la principal línia de negoci de l'entitat per volums i la més afectada als últims exercicis per la inflació de costos) ha millorat en 11,1%. La seva ràtio combinada s'ha situat en el 95,5%; En el ram de llar ha millorat fins al 89,8% (-7%) i en el de salut fins al 140,5% (-16,9%).
Aquesta recuperació del marge de la companyia es basa en la reducció del cost siniestral i l'eficiència més gran. En concret, la ràtio de sinistralitat del grup ha millorat en més del 10%, fins al 73,4%. I la ràtio de despeses al 22%. Per a aquest últim trimestre de 2024, la companyia d'assegurances també es mostra optimista. "No fem previsions de resultats perquè hi ha molta volatilitat, però som al camí del creixement, que s'està accelerant, i estem millorant els marges. El lògic és que els resultats de la companyia progressivament vagin millorant".
Les primes superen els 750 milions
Les primes de Línia Directa van créixer un 3,5% i van assolir els 757,6 milions d'euros a tancament de setembre, amb un augment de la facturació en totes les línies de negoci. Les primes del negoci de motor van créixer un 2,9%, fins als 612,5 milions d'euros. Només aquest ram aporta el 80% de totes les primes del grup.
Així mateix, la facturació de llar va registrar també un avenç de gairebé el 5% entre gener i setembre, les primes van assolir els 117 milions d'euros. Encara que el ram on més van créixer les primes va ser salut, un 10%, fins als 26,8 milions d'euros.
Creixen els clients fins a 3,4 milions
Les pujades de costos, la inflació i l'augment de sinistres, van portar a Línia Directa a pujar les primes que cobra als assegurats, la qual cosa es va traduir en una important pèrdua de clients durant 2023. La companyia d'assegurances es va deixar pel camí a més 150.000 l'any passat. Tanmateix, aquest exercici està vivint una important recuperació, basada també en els nous productes que té al seu aparador.
Els nous productes (entre ells, l'assegurança davant l'okupación de l'habitatge, l'assegurança de mascotes i l'assegurança de mobilitat personal) aporten ja al grup 44.000 pòlisses. "Els nous productes han estat un èxit, el d'okupación ja suposa el 70% de les pòlisses que es contracten avui en llar. I hem estat pioners en la cobertura de mascotes", explicava Ayuela.
D'altra banda, Línia Directa assenyalava que l'assegurança de motor ja assoleix els 2,48 milions clients. La cartera de llar supera les 731.500 pòlisses. I la de salut, els 117.500 assegurats. En suma, la companyia té uns 3,4 milions d'assegurats. Unes xifres que s'aproximen de nou a les que tenia abans de la inflació i les conseqüents pujades de preus.