Línia Directa entra en un nou ram. La companyia, que va néixer fa 30 anys especialitzada en assegurances d'automòbil, va entrar temps després en el ram de multirisc de la llar i salut, que va fer extensible a empreses. Recentment, va llançar també una assegurança de mascotes i ara la firma fa un pas més i inicia la seva etapa en el ram de comerç amb el llançament de la seva nova assegurança Multirisc Negocios per a establiments, locals i oficines d'autònoms i pimes amb què l'entitat vol impulsar el seu creixement en empreses.

"És la tercera assegurança més demandada per les empreses, ens dirigim al 96% del teixit empresarial espanyol i volem ser entre les primeres deu companyies del rànquing", explicava la consellera delegada de Línia Directa, Patricia Ayuela, en la presentació aquest dilluns, on a més detallava que ja compten amb 200.000 clients autònoms i pimes en cartera, per tant, coneixen "bé" les necessitats d'aquests clients.

Ayuela indicava també que la nova assegurança estarà adaptada a les necessitats de cada client, ja que "no és el mateix una agència de viatges que una perruqueria". La CEO recordava que Línia Directa porta molts anys assegurant els vehicles comercials d'autònoms i pimes, "les seves furgonetes, les seves motos, camions...". Fa un any van començar a oferir també una assegurança de salut per als seus treballadors i ara, asseguraran les seves tendes i locals comercials.

L'executiva comentava que han triat aquest ram perquè Línia Directa té vocació de creixement i diversificació. "Empezamos amb els cotxes de particulars, però avui ja som més que això. Les pimes i autònoms són un segment de 3,3 milions de clients potencials, per tant, tenim un potencial de creixement enorme".

Dels 3,3 milions d'autònoms, micropimes i pimes que hi ha a Espanya i que representen el 96% del teixit empresarial, uns 2,9 milions disposen de locals comercials. I aquest serà el públic que intenti atraure Línia Directa amb la seva nova assegurança, que conté cobertures que cobreixen els riscos que afronten els negocis. En concret, inclou la cobertura dels principals sinistres, com ara danys per aigua, incendi, explosió i fum, fenòmens atmosfèrics, trencaments, robatoris i vandalisme i danys elèctrics.

També ofereix garanties de responsabilitat civil (immobiliària, locativa, patronal, de danys per aigua, de l'explotació, en matèria d'establiments públics, dels productes i dels treballs a l'exterior), assistència informàtica i tecnològica i cobertures per sobre de l'estàndard del mercat com la restauració del corrent elèctric, assistència al local i urgència, assistència jurídica complementària, pèrdua de beneficis (fins a 27.000 euros) i un servei de bricomerci (un “manetes” per als establiments).

El preu és un 25% més baix que el dels competidors

A la presentació, el director comercial de Línia Directa, Diego Ferreiro, defensava que la nova assegurança per a negocis surt al mercat amb preus molt competitius. La prima mitjana per a aquest producte se situa en 420 euros, un 25% més baixa que la prima mitjana de nova contractació del sector que se situa en 560 euros, segons les darreres dades disponibles d'ICEA.

Així, per exemple, per a una acadèmia d'estudis de 200 metres quadrats ubicada a Barcelona, ​​el cost de l'assegurança amb Línia Directa és de 313,2 euros, entre un 20% i un 57% més baix que el d'altres ofertes comparables del mercat.

I en el cas d'un bar de 100 metres quadrats a València, el preu de Línia Directa (683,4 euros) és entre un 21% i un 38% millor.