Lleida.net ha augmentat les seves vendes en un 7% entre gener i abril, assolint un valor de 6,3 milions d'euros, davant els 5,88 milions comptabilitzats en el mateix període de l'any anterior. No obstant això, l'empresa tecnològica, que cotitza en el BME Growth (una borsa per a pimes) i ven serveis de notificació, contractació i signatura electrònica certificades al costat de solucions d'SMS, ha registrat una caiguda dels marges del 3%.

El resultat brut d'explotació (ebitda) acumulat de la companyia ha augmentat un 170%, fins als 888.000 euros, davant els 329.000 euros del mateix període de 2023. Així mateix, el resultat net d'explotació, amb 197.000 euros i el resultat abans d'impostos acumulat (141.000 euros) han tancat el període en positiu, davant els 'números vermells' de l'any passat.

"Aquests resultats reflecteixen que en Lleida.net anem recuperant les xifres dels nostres millors anys. Continuem sent líders de mercat en la nostra indústria, augmentant les vendes i aportant valor a clients i accionistes," ha destacat Sisco Sapena, CEO i màxim accionista de l'empresa.

Creixement en gairebé totes les línies de negoci

Des que va començar l'any, el preu de l'acció de Lleida.net ha crescut del 0,8 de gener a superar el d'1,2 euros actualment. L'empresa tecnològica ha atribuït l'evolució del negoci al Pla de Reestructuració Integral que va presentar el novembre de 2023 davant del descens de les seves vendes, i amb l'objectiu de reduir el deute net financer i tornar a la rendibilitat.

A finals de l'any passat, la companyia va aplicar un expedient de regulació d'ocupació (ERO) per a 17 persones, va reduir personal en sucursals de països com Colòmbia i el Perú i va tancar diverses filials. Quant als segments en els quals opera, Lleida.net ha explicat que "pràcticament totes les línies de negoci" han crescut en vendes en els primers quatre mesos de l'any.

L'SMS Wholesale ho ha fet en un 21%, fins als 2,43 milions d'euros, la Notificació en un 20%, amb un total de vendes de 700.000 euros, i la línia de contractació en un 10%, amb 1,10 milions d'euros en vendes. Per contra, l'SMS Comercial s'ha mantingut estable amb 1,05 milions d'euros facturats, mentre que l'apartat d'altres SAAS és l'única categoria que ha disminuït en vendes, després de registrar un descens del 18%.

"Aquest avenç està en línia amb l'augment de clients que va registrar la companyia en el primer trimestre de 2024, que ja ascendeix a 1.925 i és una xifra rècord que representa un 7,3% més que en el mateix període de l'any anterior", ha destacat la companyia.