La Lliga de futbol torna a firmar un acord de patrocini amb una casa d'apostes, aquesta vegada Luckia, empresa espanyola que ha firmat per a les tres pròximes temporades i que compta amb cases d'apostes, casinos i escurabutxaques on-line. És el primer acord comercial de la Lliga amb una casa d'apostes des que el 2021 va expirar el contracte amb Sportium, després que l'aprovació d'una nova llei reguladora de la publicitat de cases d'apostes aprovada pel llavors ministre de Consum Alberto Garzón limités la seva aprovació, tal com explica aquest dilluns Cinc Dies.
La normativa no permetrà que Luckia tingui visibilitat als estadis o retransmissions dels partits, però sí que permet la publicitat on-line.
Luckia s'afegeix a EA Sports, Puma, Microsoft, Mahou i El Corte Inglés, entre altres, en un acord del qual els signants no han fet públic les xifres i que inclou la Lliga Hypermotion. Segons ha informat la competició presidida per Javier Tebas, l'acord contempla "diferents accions destinades tant a la difusió i promoció de les competicions, com esdeveniments en viu amb ambaixadors de LaLIGA, marxandatge oficial personalitzat i ticketing, entre altres, a través dels seus canals on-line i físics, sempre amb total compliment de la normativa en vigor".
La normativa, en qüestió, compta amb alguns articles de la llei Garzón tombats pel Tribunal Suprem el mes d'abril passat, ja que la cort va determinar que "determinades limitacions o prohibicions establertes en la norma reglamentària manquen de la necessària cobertura legal" i que "la publicitat forma part de la llibertat d'empresa".
Quant al joc on-line, on està previst que es dugui a terme gran part de l'acord de La Liga i Luckia, el Suprem va cancel·lar la limitació d'activitats de promoció dirigides a captar nous clients, l'aparició de personatges famosos en la publicitat del joc i l'apartat 1 de l'article 23, que fixa una "prohibició generalitzada per a la difusió de comunicacions comercials a través de serveis de la societat de la informació".
La publicitat del joc en plataformes d'intercanvi de vídeos i la publicitat en xarxes socials van quedar també sense les prohibicions previstes per la coneguda com a llei Garzón, la 3/2011.
Després de l'acord, el president de Luckia, José González, va assegurar que "ve a reforçar el compromís de Luckia amb l'esport i la promoció de valors com el treball en equip, la perseverança i l'excel·lència, propis del futbol."
Per la seva part, Jorge de la Vega, director general executiu de La Liga, ha assegurat: "Estem convençuts que aquesta col·laboració ens aproparà encara més als nostres seguidors a Espanya i a Mèxic, i que, de la mà, continuem generant un entorn d'entreteniment segur i responsable".