Llum verda a la compra del 50% de Cacaolat per part de Cola-Cao. La Comissió Nacional de Mercats i la Competència (CNMC) ha acordat aprovar en primera fase l’adquisició el 50% del fabricant de Cacaolat per part d’Idilia Foods, propietari de marques com Cola-Cao i Nocilla. Idilia Foods va arribar a un acord al juny per a la compra de la participació accionarial a Damm, que comptava amb el 100% del capital i conservarà en aquesta nova etapa el 50% restant.
Fins a l’any 2021, Damm (presidida per Demetrio Carceller) compartia la propietat de Cacaolat amb Cobega, liderada per Sol Daurella, presidenta de Coca-Cola Europacific Parnters, però, tres anys després de gestionar l’empresa de batuts en solitari, Damm es va buscar un altre soci: Idilia Foods, fabricant de Cola-Cao. D'aquesta manera, Cacaolat unirà a les seves marques icòniques (Cacaolat, Letona, i Laccao) la gestió, comercialització i distribució de les marques de batuts ColaCao Energy, ColaCao Shake i Okey.
Així, Cacaolat mantindrà la fàbrica de Santa Coloma de Gramanet, però seguirà operant de manera independent a les ordres de l'equip directiu liderat pel director general, Josep Barbena. L'objectiu de l'operació és accelerar encara més el creixement en el mercat dels batuts lactis a escala nacional i internacional. L'any 2019, la companyia va posar en marxa un pla de transformació i creixement basat en 5 palanques clau: les persones, l'excel·lència comercial, la innovació i transformació digital, la sostenibilitat i la internacionalització.
Facturació de 82 milions
L'any 2023, Grup Cacaolat va facturar 82 milions d'euros, que suposen un creixement del 12,8%, respecte de 2022, i va ocupar a 225 persones. En els últims exercicis, la facturació va caure fins al 2020, però va repuntar des de la pandèmia: 61,8 milions d'euros (2018), 59 milions d'euros (2019), 44 milions (2020), 53,5 milions d'euros (2021), 73 milions d'euros (2022) i 82 milions (2023). La marca va néixer el 1933 a Barcelona i s'ha consolidat com una de les marques més importants del sector. Per la seva banda, Idilia Foods engloba marques tan conegudes com ColaCao, Nocilla, Paladín i Okey. A Espanya, ocupa més de 330 persones i va facturar 194 milions d’euros l’any 2023.
Antonio Ferrero Jordi presideix el consell d'Idilia Foods des del març del 2021, quan va substituir el seu germà Ignacio en arribar a l'edat màxima que estableixen els estatuts interns per a aquest càrrec. El 2015, l'antiga Nutrexpa es va segregar en dos grups: Idilia Foods, propietat de cinc germans Ferrero, que va concentrar marques relacionades amb la xocolata, com Nocilla i ColaCao, i Adam Foods, de la família Ventura, un gegant de les galetes, amb marques com Cuétera i Artiach. Tot i que estan emparentats, les desavinences entre els membres de la tercera generació van dur a l'escissió.