La companyia Method Advanced Logistics, dedicada a solucions de paqueteria d'última milla i serveis de transport voluminós a domicili, explora l'adquisició d'altres empreses del sector que operin a Espanya com a part del seu pla estratègic per a l'expansió. L'operació, que es podria materialitzar aquest 2025, té per objectiu consolidar la posició de l'operador català en el mercat del transport voluminós a domicili i en la previsió d'ampliar la cartera de serveis. En aquesta divisió, Method s'ha posicionat a Espanya amb una xarxa de transport pròpia entre ciutats, que permet oferir serveis amb muntatge i instal·lació dels productes transportats, com ara electrodomèstics, televisors i mobiliari amb servei de bricolatge. La companyia funciona amb una plantilla fixa de 400 persones. 

Aquesta línia de negoci del grup està en plena expansió, per la qual cosa la companyia ha obert delegacions a Madrid, Barcelona i Zamudio (Biscaia), incrementant en 10.000 m² les seves superfícies logístiques. Aquest creixement també els ha permès optimitzar les operatives i millorar els temps d’entrega, reforçant el seu compromís amb la qualitat i la sostenibilitat en el sector logístic. A més, l’ampliació de les seves instal·lacions dona suport al desenvolupament de noves solucions adaptades a les demandes específiques dels seus clients.

En els darrers cinc anys, la companyia ha aconseguit duplicar el seu volum de negoci fins als 57 milions d'euros facturats el 2024, amb un creixement anual del 15%. 

Gonzalo Forniés i José Servat, codirectors de Method Advanced Logistics

Method Advanced Logistics, fundada el 2018, compta amb 18 naus logístiques a Espanya que sumen gairebé 60.000 m² de superfície, i una quaranta de magatzems, i més de 150 clients de primer nivell, entre els quals Leroy Merlin, Wallapop, El Corte Inglés, Amazon i Media Markt. Des del 2021 també opera a Portugal. La companyia compta amb dues línies de negoci diferenciades: Method Last Mile per gestionar el transport d’última milla, incloent-hi paqueteria, food delivery i serveis de flota; i Method XL, especialitzada en entregues voluminoses a domicili.

L’any 2024 hem superat les 220.000 rutes de last mile de paqueteria en transport exclusiu, consolidant així la nostra posició de lideratge al mercat d’última milla. Som capaços d’oferir solucions de repartiment als nostres clients amb la millor qualitat a qualsevol ciutat espanyola”, afirma Gonzalo Forniés, codirector de Method, juntament amb José Servat. A més de disposar de les solucions digitals necessàries per fer un bon control i seguiment dels productes transportats, això els permet analitzar les necessitats operatives del client orientant les solucions òptimes i econòmiques mitjançant tecnologia de primera línia.