Lufthansa introdueix un recàrrec mediambiental. L'aerolínia alemanya ha introduït aquest dimecres un increment mediambiental de fins a 72 euros al bitllet d'avió, en funció de la ruta i la tarifa, per a vols amb origen des dels 27 països de la Unió Europea, així com des del Regne Unit, Noruega i Suïssa.
En concret, el recàrrec està destinat a cobrir part dels costos addicionals deguts als requisits mediambientals reglamentaris, com la quota reglamentària del 2% inicial per al combustible d'aviació sostenible (SAF) per a les sortides dels països de la Unió Europea (UE) a partir de l'1 de gener de 2025, els ajustaments al Sistema de Comerç d'Emissions de la UE (EU ETS) i altres costos mediambientals reglamentaris com el Sistema de Compensació i Reducció de Carboni per a l'Aviació Internacional (CORSIA).
Empremta de carboni neutra per a 2050
L'aerolínia alemanya ha destacat que inverteix milers de milions d'euros en noves tecnologies i treballa juntament amb els seus socis en innovacions que contribueixen al fet que "volar sigui més sostenible pas a pas", però ha admès que "no podrà suportar per si sol els costos addicionals successivament creixents derivats dels requisits normatius en els pròxims anys". Per això, part d'aquests costos addicionals previstos per a 2025 s'haurien de cobrir ara amb el nou recàrrec per costos mediambientals.
En conseqüència, el grup s'ha fixat objectius de protecció del clima i aspira a una empremta de carboni neutra per a 2050. Així, per a 2030 pretén reduir a la meitat les seves emissions netes de CO₂ en comparació amb 2019 mitjançant mesures de reducció i compensació. Finalment, per a una protecció eficaç del clima, Lufthansa se centra en la modernització accelerada de la flota, l'optimització contínua de les operacions de vol, l'ús de combustibles d'aviació sostenibles i ofertes per a viatgers privats i clients corporatius.
Lufthansa, entre les empreses més contaminants
Ryanair va ser l'aerolínia més contaminant del món l'any passat i per tercer any consecutiu, amb 15 tones de diòxid de carboni (CO₂) emeses al llarg del 2023 segons un estudi d'emissions elaborat per Transport & Environment (T&E). El van seguir Lufthansa i British Airways, que van mantenir els seus nivells d'emissions per sota dels d'abans de la pandèmia del coronavirus.
Tanmateix, Ryanair va assolir el nivell d'emissions més alt de la seva història, superant en un 23% els nivells de 2019, abans de la covid-10. Va ocórrer una cosa semblant amb altres aerolínies de baix cost europees, com Wizz Air, les tones de CO₂ generades del qual el 2023 van ser un 40% més altes que les de 2019. I és que les low cost acaparen cada vegada una quota de mercat més gran. Si el 2019 un de cada cinc vols a Europa estava operat per Ryanair, Wizz Air o easyJet, el 2023 la proporció en va incrementar un de cada quatre.