Lyft ha anunciat aquest dimecres que ha arribat a un acord amb els grups Mercedes i BMW per comprar les seves participacions a Freenow per uns 175 milions d'euros (197 milions de dòlars). Segons ha explicat la multinacional nord-americana, que amb aquest moviment entra al mercat europeu, l'aplicació Freenow continuarà funcionant com fins ara arreu a les més de 150 ciutats de nou països on opera: Irlanda, el Regne Unit, Alemanya, Grècia, Espanya, Itàlia, Polònia, França i Àustria. Lyft espera tancar l'operació durant la segona meitat de l'any. A Barcelona, Freenow hi va obrir fa uns anys un centre d'innovació, el primer que va instal·lar fora d'Alemanya, d'on l'empresa és originària.

Segons la companyia, en Freenow ha trobat el mitjà per desenvolupar la seva estratègia de creixement fora del continent americà i permetrà doblar el mercat fins a més de 300.000 viatges a l'any. A més, destaca que la multinacional alemanya aportarà l'experiència en liderar el mercat del taxi, la tecnologia i unes "relacions fortes" amb els reguladors, sindicats i operadors en cada un dels països.

Lyft veu oportunitats de creixement en un mercat europeu on la meitat dels trajectes en taxi es contracten presencialment i no a través d'una app i destaca que l'empresa alemanya és una "plataforma líder" a capitals com Dublín, Londres, Atenes, Berlín, Barcelona, Madrid i Hamburg. Segons la companyia nord-americana, els taxis van aportar el 90% de les reserves l'any passat i aquest sector continuarà sent la "columna vertebral" de Freenow.

D'altra banda, en un missatge adreçat als usuaris, Freenow ha afirmat que amb Lyft "l'assignació de viatges serà més ràpida" i ha afegit que s'incorporaran noves funcionalitats i que els serveis es puguin contractar amb qualsevol de les dues aplicacions tant si l'usuari es troba a Europa com als Estats Units.