Compte enrere per a l'obertura de Lefties a Portal de l'Àngel. La marca de moda del grup Inditex obrirà aquest divendres, 3 de març, una macrobotiga de més de 2.000 metres quadrats de superfície repartits en quatre plantes. L'establiment estarà situat en el número 20 de Portal de l'Àngel, un dels carrers comercials més cars d'Espanya.

La nova botiga de la firma comercialitzarà les col·leccions de dona, home, esport, roba interior, llenceria, denim i kids, entre d'altres, i disposarà d'emprovadors intel·ligents que gestionen automàticament els accessos. Paral·lelament, el local comptarà amb el pagament a través del sistema Easy Pay, una tecnologia integrada a l'operativa de botigues que es combina amb serveis experiencials, com el servei de personalització de peces. La botiga de Lefties també disposarà d'una cafeteria i un punt de reciclatge de peçes utilitzades.

"Lefties Digital Store Portal Barcelona proposa zones temàtiques fixes on tindran cabuda les principals col·leccions càpsula de la marca, com la nova col·lecció Disney amb un homenatge al seu centenari, les noves Collabs de la marca, la Now Collection, amb les últimes tendències del moment i les últimes propostes en perfumeria, tecnologia i sportswear," ha assenyalat la companyia en un comunicat. "La nova Lefties Digital Store Portal Barcelona incorpora un sistema de torns en emprovadors que redueix les esperes. Amb aquest nou sistema, els clients podran accedir directament als emprovadors si aquests estan majorment disponibles", han afegit des de la marca de moda.

Antiga seu de Gas Natural

L'establiment on s'ubicarà Lefties, dissenyat al segle XIX per l'arquitecte Josep Domènech i ubicat en el número 20 de Portal de l'Àngel, havia acollit la seu de la companyia Gas Natural (actualment Naturgy) fins a l'any 2007. El 2008 va ser H&M que va obrir les portes i a la primavera de 2021 va decidir tancar per sempre. De fet, la marca sueca portava almenys dos anys negociant amb la propietat per deixar el local. Lefties va anunciar la seva entrada el 2022 i a partir d'aquest any compartirà tram amb Benetton, Tous, Ulanka, El Corte Inglés, venut recentment per 200 milions d'euros, i marques del seu mateix grup com Bershka, Stradivarius i Zara.

Amb aquesta obertura, Portal de l'Àngel podria convertir-se de nou en el carrer comercial més car d'Espanya, després de perdre la primera posició aquest 2022. Actualment, l'artèria amb els preus de lloguer més alts és la barcelonina passeig de Gràcia (2.667 euros el metre quadrat), segons l'últim informe internacional Main Streets Across the World de la consultora immobiliària Cushman & Wakefield. Segons l'informe, la primera edició del qual es remunta a 1988 i que analitza les rendes dels carrers comercials i de luxe de 92 ciutats de tot el món, el carrer barceloní s'erigeix com el carrer comercial més car d'Espanya, a molt poca distància de Portal de l'Àngel, que se situava en la primera posició a l'últim informe elaborat per la consultora en el rànquing de 2019, i de les madrilenyes Serrano, Gran Via i Preciados.

Lefties desafia a Primark a Barcelona

Amb el moviment, Inditex torna a desafiar a Primark, principal competidor de Lefties, que compta amb una macrobotiga a pocs metres de Portal de l'Ángel, a la Plaça Catalunya. Seguint aquesta guerra de titans del retail, a finals de setembre l'empresa del gegant gallec va apujar la persiana d'un comerç al centre comercial Diagonal Mar de Barcelona, on Primark també està present.

En l'actualitat, Lefties compta amb 164 establiments i és present en una desena de mercats (Espanya, Portugal, Mèxic, Qatar, Aràbia Saudita, Marroc, Tunísia, Emirats Àrabs, Egipte i Israel). Al mercat nacional suma més de vuitanta comerços, dels quals 14 són a Catalunya. La firma de moda té previst continuar apostant pel creixement sostingut de la seva xarxa de botigues amb noves obertures al país, així com continuar explorant nous mercats i reforçant aquells en els que ja opera. Inditex s'ha compromès a assolir la neutralitat climàtica el 2040 i el seu model de negoci està centrat a satisfer les demandes de moda de qualitat dels seus clients amb un enfocament sostenible.