Lefties ultima la seva obertura al Portal de l'Àngel. La marca de moda del grup Inditex, que va anunciar que rellevava el gegant de moda H&M el mes de setembre de 2022, obrirà la macrobotiga en un dels carrers més cars d'Espanya a finals de març. Fonts de la companyia han assegurat a ON ECONOMIA que l'establiment està "ultimant les últimes obres" i que el comerç estarà a punt "en un parell de mesos". Des de Lefties aclareixen que la flagship store de Portal de l'Àngel (seu històrica de l'antiga Gas Natural) "serà diferent de la de la multinacional sueca", ja que s'està sotmetent a un rentat de cara integral per comptar amb el look and feel de la firma d'Inditex.

El local, que compta amb una superfície d'aproximadament 1.900 metres quadrats, comercialitzarà les col·leccions de dona, home, esports, roba interior i llenceria, piscina, denim, kids, baby, premamà, accessoris, tecnologia, calçat, roba per ser a casa, línia de perfumeria i mascotes, com també a la resta de botigues de la marca, amb novetats d'articles i col·leccions cada setmana.

L'establiment, dissenyat al segle XIX per l'arquitecte Josep Domènech i ubicat en el número 20 de Portal de l'Àngel, havia allotjat la seu de la companyia Gas Natural (actualment Naturgy) fins l'any 2007. El 2008 va ser H&M qui va obrir les portes i a la primavera de 2021 va decidir tancar per sempre. De fet, la marca sueca portava almenys dos anys negociant amb la propietat per deixar el local. Lefties va anunciar la seva entrada el 2022 i a partir d'aquest any compartirà tram amb Benetton, Tous, Ulanka, El Corte Inglés, venut recentment per 200 milions d'euros, i marques del seu mateix grup com Bershka, Stradivarius i Zara.

Segon carrer comercial més car d'Espanya

Amb aquesta obertura, Portal de l'Àngel podria convertir-se de nou en el carrer comercial més car d'Espanya, després de perdre la primera posició aquest 2022. Actualment, l'artèria amb els preus de lloguer més alts és la barcelonina passeig de Gràcia (2.667 euros el metre quadrat), segons l'últim informe internacional Main Streets Across the World de la consultora immobiliària Cushman & Wakefield. Segons l'informe, la primera edició del qual es remunta a 1988 i que analitza les rendes dels carrers comercials i de luxe de 92 ciutats de tot el món, la via barcelonina s'erigeix com el carrer comercial més car d'Espanya, a molt poca distància de Portal de l'Àngel, que se situava en la primera posició a l'últim informe elaborat per la consultora en el rànquing de 2019, i de les madrilenyes Serrano, Gran Via i Preciados.

Lefties desafia a Primark a Barcelona

Amb el moviment, Inditex torna a desafiar a Primark, principal competidor de Lefties, que compta amb una macrobotiga a pocs metres de Portal de l'Ángel, a la Plaça Catalunya. Seguint aquesta guerra de titans del retail, a finals de setembre l'empresa del gegant gallec va apujar la persiana d'un comerç al centre comercial Diagonal Mar de Barcelona, on Primark també està present.

La botiga, de també uns 1.900 metres quadrats de superfície distribuïts en una única planta, ofereix al consumidor una experiència de compra totalment digitalitzada, amb l'Easy Pay com a protagonista: els punts de recollida i devolució online estan automatitzats, compta amb servei de personalització, emprovadors intel·ligents, desalarmat àgil de les peces en eliminar les alarmes de plàstic, cafeteria i fonts d'aigua, entre d'altres. De fet, Lefties és la primera cadena del grup en implementar l'Easy Pay i, a més, aquesta tecnologia no s'ha implementat en cap altre àmbit del retail a tot el món.

L'obertura a Diagonal Mar no va ser l'única que Lefties va dur a terme l'any passat a Catalunya. El 12 de maig, la marca de baix cost del grup Inditex va obrir una flagship store al centre comercial Splau, desafiant de nou a Primark, que porta des de 2010 al centre de Cornellà de Llobregat. La botiga de Lefties de l'Splau disposa d'una superfície superior als 1.200 metres quadrats i comercialitza tots els productes de la marca. L'esmentat establiment compta amb l'E-White Concept Store, creat i dissenyat per oferir "una experiència immersiva de compra en la qual els materials naturals i depurats es combinen amb l'última tecnologia lluminosa i audiovisual", assenyalen des de l'empresa.

Lefties Madrid

La botiga més gran de Lefties, a Madrid

Tanmateix, l'obertura més recent de Lefties va ser el passat 9 de desembre a Madrid. La marca del gegant gallec dirigida per Xavier Ruz va inaugurar una Lefties Digital Store al carrer Montera de la capital per "oferir una experiència de compra que integra plenament la botiga física i el canal en línia". Amb més de 4.000 metres quadrats de superfície distribuïts en tres plantes, el nou espai incorpora novetats tecnològiques al servei del client, a banda de ser la botiga de Lefties més gran del món. La botiga està dotada amb una gran pantalla 3D que rep als clients a l'entrada i tot un circuit digital de pantalles on es poden consultar les últimes col·leccions i els serveis de l'establiment. 

Actualment, Lefties compta amb 164 negocis i està present en una desena de mercats (Espanya, Portugal, Mèxic, Qatar, Aràbia Saudita, Marroc, Tunísia, Emirats Àrabs, Egipte i Israel). Al mercat nacional suma més de vuitanta comerços, dels quals 14 es troben a Catalunya. La firma de moda té previst continuar apostant pel creixement sostingut de la seva xarxa de botigues amb noves obertures al país, així com continuar explorant nous mercats i reforçant aquells en els que ja opera. Inditex s'ha compromès a assolir la neutralitat climàtica el 2040 i el seu model de negoci està centrat a satisfer les demandes de moda de qualitat dels seus clients amb un enfocament sostenible.