Mahou San Miguel va assolir un benefici net de 108 milions d'euros el 2023, un 6,1% més, i va registrar una xifra rècord de facturació fins als 1.917,3 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 10% respecte a l'any anterior. El resultat brut d'explotació (Ebitda) es va situar en els 283,7 milions d'euros, un 8,1% més. D'aquesta forma, les vendes de la cervesera van ascendir a 21 milions d'hectolitres (+0,5%), dels quals 16,2 van correspondre a cervesa (Mahou, San Miguel i Alhambra), un 0,4% més, i 4,8 al seu negoci d'aigua (Solán de Cabras), un 0,8% més, ambdues creixent per sobre del sector cerveser a Espanya.
"El 2023 ha estat un molt bon any. Estem molt contents amb el que hem aconseguit, perquè som una companyia més gran, rendible i diversificada", ha assegurat el director general de Mahou San Miguel, Alberto Rodríguez-Toquero, durant la presentació de resultats de la cervesera. Així mateix, ha destacat la "xifra rècord" de la facturació i ha precisat que els augments de l'Ebitda i del benefici net són menors per la decisió de la companyia de no traslladar l'alça dels costos als preus i continuar invertint en el desenvolupament de marques i en el negoci.
Inversió de més de 500 milions
Mahou San Miguel va invertir al llarg de l'any passat 543,6 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment de l'11,2% per continuar desenvolupant el negoci. En aquest sentit, Rodríguez-Toquero ha precisat que les prioritats van ser la modernització dels seus centres de producció, l'impuls d'iniciatives per donar suport a clients i professionals, així com l'avenç en matèria de sostenibilitat. "Continuem amb el nostre compromís d'invertir i des del 2021 s'ha elevat un 55,4%", ha assenyalat.
La cervesera ha recordat que aquest esforç inversor, sumat a la decisió de no repercutir del tot l'increment de costos de les matèries primeres i el transport en el consumidor, va impactar en els seus marges, que es van apropant als nivells previs a 2020. Pel que fa als preus, el director general ha reconegut que s'ha produït una pujada que està en línia amb la inflació i que considera "suficient". "La nostra intenció és quedar-nos aquí i no pujar-los més", ha indicat.
Qüestionat per l'actual guerra en la distribució entre marques blanques i fabricants, el director general de Mahou San Miguel ha reiterat que la seva companyia és "fabricant de marques". "És una decisió conscient i sabem que renunciem a una part del mercat. Ens respectem, però hem de competir amb ells, que és un altre competidor amb el qual hem de conviure i ens obliga a fer les coses millor cada dia per continuar reforçant el nostre lideratge," ha recalcat.
Internacionalització de Mahou San Miguel
D'altra banda, Mahou San Miguel va registrar un any rècord per a les seves vendes internacionals, que ja suposen el 21% del global, impulsades per la recuperació del turisme i el bon acompliment de les seves marques a Europa. Rodríguez-Toquero ha destacat San Miguel, el vaixell insígnia de la cervesera en mercats internacionals, que l'any passat també va assolir el seu màxim històric de vendes fora del país, experimentant un creixement a doble dígit a Europa continental.
D'aquesta forma, la cervesera invertirà més de 50 milions d'euros per accelerar la presència de San Miguel a Europa i desenvolupar el segment World Premium Lager, el de més projecció de creixement. "La gran aposta és San Miguel i créixer a Europa i els Estats Units, però Mahou també té potencial", ha subratllat.