Mango s'expandeix al canal online. El negoci en línia de la companyia tèxtil ha entrat a 12 nous països, "situats especialment al continent africà", i ha nomenat una nova directora executiva de l'ecommerce, Marlies Hersbach. En concret, l'empresa ha començat a operar de forma online per primera vegada en països com Angola, Belize, Brunei, Gabon, Gàmbia, Guinea Equatorial, Hondures, Laos, Mongòlia, Nova Zelanda, Papua Nova Guinea i Togo, i assoleix ja una presència internacional superior als 120 mercats a tot el món.
Segons la directora de digital i client de Mango, Elena Carasso, "l'entrada de Mango a una dotzena de nous països permet a la companyia reforçar la seva vocació internacional i portar a nous mercats la nostra proposta de valor i passió per la moda. Des dels començaments pioners del nostre canal online, el nostre propòsit ha estat sempre arribar a tot el món amb l'objectiu de ser més a prop dels nostres clients. Avui, gairebé 25 anys després del seu llançament, estem presents a més de 120 mercats de tot el món, amb un canal de venda en línia disponible en 25 idiomes". De fet, la companyia va crear el 1996 la seva pàgina web per donar a conèixer la marca mundialment i, posteriorment, l'any 2000, va llançar el seu e-commerce, deu anys abans que els seus competidors, sent una de les primeres empreses de moda que obria camí al comerç online a Europa.
Nova directora executiva d'e-commerce
A més de l'expansió, Mango ha reforçat el seu canal online amb el nomenament de Marlies Hersbach com a nova directora executiva d'e-commerce. Amb experiència al sector, l'executiva desenvoluparà, liderarà i executarà l'estratègia del negoci online de la companyia. Hersbach, que comença la seva nova posició des d'aquest mes de setembre, ocupava fins ara el càrrec d'International Retail Director de Mango a França de la companyia, supervisant l'estratègia de botigues per al mercat francès, posició que assumeix a partir de setembre Yann Bayon, fins ara Regional Retail Manager de l'àrea a París.
Marlies Hersbach es va incorporar a Mango el 2022 després d'una trajectòria en múltiples companyies del sector de la moda. Llicenciada en Llengua i Cultura Franceses per la Universitat d'Utrecht i especialitzada en comunicació Intercultural per aquesta, Hersbach ha desenvolupat gran part de la seva carrera professional al sector de la moda en posicions d'ecommerce. Abans de desembarcar en Mango com International Retail Director de França, va ocupar diferents posicions en l'àrea d'e-commerce en empreses com Kiabi i Pimkie.
El nomenament de Marlies Hersbach està emmarcat dins del Pla Estratègic 2024-2026 que la companyia va presentar el mes de març passat, i que preveu assolir el 2026 una facturació superior als 4.000 milions d'euros. "Aquest full de ruta projecta un fort impuls de les vendes al parc de botigues, però també al seu canal digital, un pilar estratègic per a Mango", segons va comunicar la firma després de la presentació dels resultats.