Fundada fa 40 anys a Barcelona, Mango s'ha consolidat com una de les companyies de moda més importants del món. Nascuda l'any 1984 de la mà de l'empresari Isak Andic, la multinacional compta amb més de 15.000 empleats, dels quals 1.850 treballen a la seva seu central situada a Palau-solità i Plegamans (Barcelona). En total, Mango suma més de 2.700 botigues repartides a 115 països el 2000, va ser pionera en treure la seva primera botiga online. Actualment, el seu comerç en línia està disponible a 120 països de tot el món.

La companyia va tancar el juny passat el millor primer semestre de la seva història, amb una facturació de 1.543 milions d'euros, un 6,3% més que en aquells mesos de l'any anterior, resultat que l'empresa va atribuir a la "bona acceptació" de les col·leccions dissenyades a Barcelona. Durant el primer semestre de l'any, Mango va llançar noves col·leccions càpsula, com la col·laboració amb Victoria Beckham per a la seva línia Woman i una nova línia amb la sastreria italiana Boglioli per a Mango Man, entre d'altres.

Mango a l'estranger

La col·lecció de dona, Woman, que representa el 79% del total de vendes, és el motor del negoci del grup, amb un creixement del 4% i amb la xifra de facturació més gran de la història en un semestre. Amb presència a més de 115 mercats, la facturació del negoci internacional representa més del 78% del total de la companyia. Espanya, França, Turquia, Alemanya i els Estats Units van ser els mercats amb més volum de negoci en aquells mesos.

En aquest període, la companyia va continuar la seva expansió, amb 57 obertures netes, fins a assolir a tancament de juny els 2.743 punts de vendes, dels quals 1.725 botigues pròpies i franquiciades i 1.018 córners (espais dins de centres comercials). Per al tancament d'aquest any, Mango preveu superar els 2.800 punts de venda, amb plans d'expansió especialment intensos als Estats Units. "En un entorn molt competitiu, Mango ha aconseguit incrementar significativament les seves vendes, aconseguint els millors resultats de la història de la companyia", va defensar Toni Ruiz, CEO de Mango, després de la presentació dels resultats. Alhora, el directiu va afegir que, amb aquests resultats a la mà, "queda clar que els clients valoren i aprecien la proposta de valor diferencial de Mango, així com que la feina feta els últims anys està donant els seus fruits. Creixem per sobre del mercat, som rendibles i estem sanejats financerament", va recalcar.

Exterior d'una botiga de Mango | Foto: Europa Press

Aposta pels Estats Units

La presència de Mango als Estats Units es remunta a 2006. La companyia va reforçar la seva aposta pel mercat nord-americà a finals de 2017 amb la remodelació de la botiga del Soho i a través d'un acord amb Macy's el 2019 per accelerar el creixement en línia de la marca al país. El grup tèxtil compta amb 40 botigues pròpies als Estats Units i preveu tancar el 2024 amb una xarxa de 42 establiments. Aquesta estratègia d'expansió als EUA s'emmarca en el pla de creixement dissenyat per la marca de moda i que preveu disposar de 65 botigues i 1.200 empleats als Estats Units a finals de 2025. Entre 2024 i 2025, Mango invertirà més de 67 milions d'euros (70 milions de dòlars) als EUA únicament amb noves botigues. 

Pla Estratègic 2026

El mes de març passat, la multinacional de moda va presentar el seu nou Pla Estratègic, que preveu superar els 4.000 milions d'euros en facturació el 2026 i l'obertura de més de 500 botigues en els pròxims tres anys, amb especial interès als Estats Units. Toni Ruiz, conseller delegat de la companyia, va apuntar després de l'anunci que "estic convençut que el Pla Estratègic ens ajudarà a enfortir la relació amb els nostres clients, consolidar el nostre model de negoci i crear valor de forma sostinguda, reforçant-nos com a empresa de referència al sector". 

"Mango va néixer com una companyia global amb el disseny i la creativitat en el centre del seu model de negoci, iniciant la seva història amb un primer punt de venda al passeig de Gràcia de Barcelona el 1984", va agregar Ruiz després de l'anunci, per indicar que "quaranta anys després, la companyia presenta un nou Pla Estratègic que marcarà el camí dels pròxims tres anys, format per quatre palanques: Elevate, Expand, Earn i Empower".