La multinacional de moda i complements Mango ha organitzat una jornada de selecció dijous vinent a Mollet del Vallès (Barcelona) per contractar prop de 200 persones per al seu centre logístic de Lliçà d'Amunt (Barcelona). L'empresa busca personal per dur a terme tasques de càrrega, descàrrega, classificació i encaix de mercaderies, així com la preparació de comandes segons ordres de producció i encaixat de peces. Els treballadors contractats s'incorporaran entre juny i juliol fins al novembre i s'ofereixen llocs a jornada completa o parcial, de 16 hores setmanals.

La companyia ha informat que tindrà en compte l'experiència dels candidats en llocs similars, la seva disponibilitat horària i "la dinàmica, il·lusió i ganes d'aprendre". El centre logístic de Lliçà d'Amunt "és capaç de gestionar a ple rendiment més de 85.000 peces l'hora" per proveir la xarxa de distribució de la marca, ha assenyalat Mango en un comunicat.

La seu actual de Mango està ubicada a Palau-solità i Plegamans (Barcelona), on la plantilla es divideix en dos edificis: Hangar Design Centre i Palau. A aquests dos blocs se suma el centre logístic de Lliçà. La multinacional va començar el 2021 les obres per ampliar la seu de Lliça d'Amunt i el projecte consisteix en la construcció d'un tercer bloc amb la idea de centralitzar tota la seva activitat en aquest nou centre.

Benefici net de 172 milions

El grup de moda va finalitzar el 2023 amb xifres "històriques" de 3.100 milions d'euros en vendes, un 15% anual més, i un benefici net de 172 milions, més del doble del registrat l'any anterior, quan es va situar en 81 milions d'euros. "Ha estat un any històric, en un entorn molt competitiu i reptador en el qual hem aconseguit els millors resultats de Mango, en vendes i en resultats", va anunciar el conseller delegat del grup, Toni Ruiz.

Amb aquesta base, la marca va presentar a mitjans de març el seu pla estratègic per als pròxims tres anys (2024-2026) per tal de superar els 4.000 milions de vendes i dobla de nou els resultats, que requerirà una inversió de 600 milions d'euros. L'estratègia se centra en "la consolidació del model i creant valor de manera sostenible i ho farem amb expansió, obrint 500 botigues i reformant-ne unes altres 150 a tot el món, la qual cosa suposarà incrementar la plantilla en un 30% per superar les 20.000 persones al final del pla", va afegir Ruiz.

El grup de l'empresari Isak Andic concentrarà el 75% de les noves obertures a vuit mercats: Espanya, França, Itàlia, Alemanya, Regne Unit, Polònia, Índia i Amèrica del Nord (Canadà, Mèxic i, en especial, els Estats Units).

"Una sortida a borsa no està sobre la taula"

El màxim responsable de la companyia va assegurar que la inversió es finançarà gràcies a generació de caixa neta positiva "que ens permetrà cobrir les necessitats", tenint en compte que en els últims anys hem aconseguit estabilitzar i "reduir el deute net a zero". El 2023, el resultat operatiu va créixer un 22%, fins a 533 milions d'euros. Sobre el creixement, Ruiz també va concretar que "una sortida a borsa no està sobre la taula, ni l'entrada de nous accionistes, ni la compra d'altres marques ja existents."