Mango tanca el primer semestre amb la facturació més elevada en els seus 40 anys d'història. El grup de moda català ha assolit els 1.543 milions d'euros de facturació entre gener i juny, un 6,3% més que en el mateix període de l'any anterior. Pel que fa a les línies de venda, destaquen Mango Man, que registra un creixement superior al 21%, i Mango Kids i Teen, que creix més d'un 11% durant el període. Per la seva part, Woman es manté com el motor del negoci del grup, amb un lleuger creixement del 4%, aconseguint la seva xifra de facturació més gran en la història de la companyia en un semestre i representa el 79% del total de facturació.

Amb presència a més de 115 mercats, Mango ha registrat durant el primer semestre una facturació en el seu negoci internacional que representa més del 78% del total del grup. Per geografies, Espanya, França, Turquia, Alemanya i els EUA són els mercats que han registrat més xifra de negoci durant el període.

Durant el semestre, la multinacional de moda ha continuat la seva expansió del canal físic, amb 57 obertures, per assolir a tancament de juny un parc de botigues de 2.743 punts de venda a tot el món, dels quals 1.725 són locals propis i franquiciats i 1.018 són córners. L'objectiu de la companyia per al segon semestre de l'any és prosseguir el creixement del seu parc de botigues amb l'objectiu de superar els 2.800 punts de venda a tancament de 2024.

Pròximes obertures de la firma

En el marc del seu Pla Estratègic, la companyia compta amb plans d'expansió per tot el món, especialment als Estats Units, amb un ritme d'obertures per sobre del previst. A Espanya, Mango estudia obrir al llarg d'aquest any prop d'una vintena de nous punts de venda, especialment de la seva línia Mango Teen. L'empresa va obrir recentment un punt de venda al passeig de Gràcia de Barcelona.

Al Regne Unit, la firma preveu la inauguració de més de vint nous punts, amb nous locals a Londres i Escòcia i la seva arribada per primera vegada a ciutats d'Irlanda del Nord i al centre i sud d'Anglaterra. Així mateix, la companyia ha obert recentment a Londres el seu primer establiment internacional de Mango Teen.

A Itàlia, Mango preveu per a aquest exercici més d'una quinzena de nous punts de venda, amb els que augura superar el centenar al país. L'expansió se centra especialment en el centre i el sud d'Itàlia, amb focus a la capital, així com a grans ciutats del nord com Bolonya, Gènova i Verona. Recentment, l'empresa ha inaugurat una nova flagship de més de 1.300 metres quadrats a la galeria comercial Alberto Sordi a Via del Corso, el principal carrer comercial de Roma; i ha reobert una de les seves botigues més emblemàtiques al món, situada a la Galleria del Corso (Milà), després d'un procés de reforma per adaptar-la al seu nou concepte New Med.

Fora d'Europa, la marca ha prosseguit el seu pla d'expansió als Estats Units amb la seva arribada per primera vegada als estats de Pensilvània, Massachusetts i Virgínia. A més, ha augmentat la seva presència a Califòrnia, amb la seva primera botiga a San Diego, i a Nova York, amb un punt de venda a Hudson Yards. En paral·lel a l'expansió física, la companyia es reforça també al seu canal en línia, amb un lleuger creixement respecte al mateix període de l'any anterior i representa prop del 33% del total de facturació del grup.

"En un entorn competitiu hem crescut per sobre del mercat"

Toni Ruiz, conseller delegat de Mango, ha assenyalat després dels resultats que, "en un entorn molt competitiu, la companyia ha aconseguit firmar el millor semestre de la seva història, creixent per sobre del mercat. La bona evolució en la facturació del primer semestre consolida la nostra aposta per la proposta de valor, el nostre model de negoci i pla d'expansió internacional amb què volem continuar inspirant al món amb la nostra passió per la moda".

A més, la companyia atribueix els bons resultats a la "bona acceptació" per part dels seus clients de les col·leccions i la proposta de valor dissenyades a Barcelona. Durant els primers sis mesos de l'any, Mango ha llançat noves col·leccions càpsula com la col·laboració amb Victoria Beckham per a la seva línia Woman, una nova col·laboració amb la sastreria italiana Boglioli per a Mango Man, i noves edicions de les seves col·leccions Capsule i Selection, entre altres novetats.